donderdag 11 februari 2016

Dag 174- kookexperiment-Mexicaanse stamppot

Gisteren was het woensdag. Op woensdag zijn er twee vaste "programmaonderdelen" koken én zwemmen. Hoewel het niet zo lijkt: het is toch écht winter! ;-) En bij de winter hoort stamppot.
"Lidl" heeft momenteel een leuke actie: "Stamp n`s anders". Het leek mij leuk om zo`n stamppot met twist uit te proberen. Kortom: gisteren deed ik een kookexperiment. Ik maakte "Mexicaanse stamppot".  Dit zijn de ingrediënten:

In het recept staan qua kruiden alleen peper en zout beschreven. Dit was een nadeel omdat het gerecht hierdoor "vlak" bleef. Daarnaast vind ik het doseren van zout en peper heel moeilijk. Ik ben vaak te voorzichtig. Nu deed ik (voor mijn doen) een goede dosering zout en peper in het gerecht, maar het mocht niet baten: het was te flauw.

Door mijn oppaswerk heb ik een moeder leren kennen met wie het heel goed klikt. Omdat ik haar wil anonimiseren zal ik haar "kennis" noemen. Deze kennis heb ik als proefkonijn gestrikt. ;-) Als ik een kookexperiment heb laat ik haar dat weten. Soms proeft ze en soms wil ze alleen een recensie.
Gisteren appte ik deze recensie:
"Stamppot met wrap gaat heel goed samen, we denken dat het een kindvriendelijk recept is (zachte smaken), ik ben zelf niet zo goed in het kruiden van eten, hierdoor was het aan de flauwe kant, dit konden we iets "op spicen" met salsasaus. Manlief noemt het een "vlak" recept. Op een schaal van 1-10 geeft hij een 6, ik een 7. De maiskolven waren lekker, maar voegde aan het recept niets toe. Het zag er wel gezellig en zomers uit."
 
En hoe zag het er dan uit? Nou zo...

Het maken van deze maaltijd was één van de programmaonderdelen van gisteren. Zwemmen deed ik na het eten. Dit keer zonder lapjesvader, hij moest studeren. (Persoonlijk ga ik liever zwemmen.) ;-)
De baantjesscore van gisteren? 24 stuks!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten