donderdag 4 februari 2016

Dag 168- even bijkomen

 
Gisteren was een dag vol kleine stress-momenten. Naast de praktische gang van zaken, had ik natuurlijk ook last van het gegeven dat ik mijn "mamsje" al zes jaar moet missen. Onbewust werkt dit toch (negatief) door op mijn energieniveau. Vandaag moest ik dan ook echt even bijkomen. Mijn "bijkom-dag" bestond uit later opstaan. Mijn wekker had ik op acht uur gezet. In bed bleef ik nog even lezen. Op dit moment lees ik de omnibus over Maartje de Wit. Dit boek is van mijn moeder geweest. "Vroeger" heb ik dit boek ook gelezen. Het is een heerlijk kneuterig boek over het leven van Maartje de Wit, ik vermoed in de jaren `50. Wederom lees ik het met veel plezier.  
 

Wat deed ik nog meer op mijn bijkom-dag? Ik vouwde (eindelijk!) de was op, uiteraard onder het genot van een kopje thee. Ik at de overgebleven tompouce van gisteren én bracht de laatste overgebleven naar buurvrouw. ;-)
Ook schreef ik mijn post over gisteren, wat iets meer tijd kostte dan ik had verwacht.
Al snel werd het lunchtijd, dus eerst maar een hapje eten. Na lunch resteerde alleen nog de basisklusjes.
Voordat ik ging oppassen registreerde ik een postcrossingskaart die ik vandaag uit China (!) ontving.
Dit is de tweede kaart uit China die ik vrij kort na elkaar ontving. Ook deze postcrosser schrijft dat het binnenkort " Traditional Chinese New Year" is.
Leuk om te weten: dit jaar is het jaar van de aap. ;-)

En verder? Naast de leuke kaart ontving ik ook post van de bibliotheek met een aanvraagformulier voor een "VOG" (Verklaring Omtrent Gedrag). Dit is nodig om als taalvrijwilliger bij het project "taalvisite" aan de slag te kunnen. Het formulier heb ik ingevuld en direct een afspraak gemaakt bij de gemeente. Immers... Hoe sneller de VOG er is, hoe sneller het project van start kan gaan.

Vanmiddag was mijn oppasmiddag. Wat een heerlijke rustige middag was het. De oudste had een speelvriendje thuis, deze twee "mannen" hebben zo`n beetje de hele middag "getabled". De jongste was uit spelen. Door deze rust heb ik op mijn gemak aan mijn theedoos kunnen werken. Ik ben nu zo ver met mijn theedoos dat ik `m kan aflakken. En na het lakken? Dan kan `ie in gebruik worden genomen. ;-)

En nu? Nu is het tijd voor de "bijkom-avond". Ik sluit deze post af en doe vervolgens niets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten