vrijdag 19 februari 2016

Dag 182- aanrommelen

Mijn moeder zei altijd: "Als je het bijhoudt dan heb je niet zoveel werk." Zoals zo vaak had mijn moeder ook in dit geval gelijk. ;-)
 
Na twee grote Klussen van deze week: het schoonmaken van de tv-kast en het lappen van het woonkamerraam was het tijd voor bijhoudklusjes. Wat deed ik zoal? Natuurlijk deed ik de klusjes van mijn ochtendroutine. Ook vouwde ik de was op. In tegenstelling tot dag 179 was de was opvouwen in een mum van tijd gepiept. Op deze manier rommelde de dag een beetje door.
Na de lunch had ik nog ruim tijd om mijn blog over dag 181 te schrijven. Tot mijn grote schrik was mijn blog verdwenen! Vervolgens ben ik enige tijd bezig geweest om te ontdekken hoe dit kon, en wat ik er aan kon doen om dit probleem te verhelpen.

Zo zoetjes aan was het tijd om me te gaan klaarmaken om mijn oppaskinderen te gaan ophalen.
Het was een heerlijke rustige oppasmiddag waarin ik zelfs in mijn boek heb kunnen lezen. Op dit moment lees ik: "De Woonschool" geschreven door Christel Jansen. Het verhaal gaat over een meisje dat opgroeide tussen zwakbegaafden en "asocialen".

Dit boek speelt af in de tijd van de "onmaatschappelijksheidsbestrijding". Dit is een onderwerp waar ik me elke weer over verbaas en wat ik zeer boeiend vindt.

Ook gisteren hoefde ik niet te koken, ik kon weer een heerlijke maaltijd ophalen bij "De Eettafel".
Gisteren at ik Sheperd`s Pie met salade.

Na het eten ruimde ik nog wat op (in het kader van bijhouden), schreef mijn blog over dag 181 (dit kon nu weer), sprak met manlief die nog steeds in Engeland is, en sloot de avond af met een avondje tv.

Zo`n aanrommel-dag kan af en toe heerlijk zijn!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten