dinsdag 9 februari 2016

Dag 172- papier deel 14

Ergens in september 2015 ben ik begonnen met het opruimen van papier. Bijna elke week probeerde ik hier minimaal een uur aan te besteden. De administratiekast zag er toen zo uit.
Na vele, vele uren papier opruimen leek er gisteren dan toch een eind aan deze Klus te komen. Gisteren was papier-opruimmiddag 14. Dit bakje met papier was aan de beurt om opgeruimd en uitgezocht te worden.
Vrij snel slonk de stapel, er moesten alleen nog maar pensioenoverzichten opgeborgen te worden.
 
Et voila... Al het papier is opgeruimd, uitgezocht, gescand of beland in de papiercontainer. (Of verbrand.) :-)
 
Het papier wat bewaard moet blijven zit nu in één archiefdoos.
 
Oke, helemaal klaar was het nog niet. Er moest nog één map uitgezocht worden...
... In deze map zaten nog afschriften van 2015. Deze heb ik in de archiefdoos gedaan. (Ik heb geleerd dat je afschriften vijf jaar moet bewaren.)
De administratie ziet er nu zo uit. Wat een verschil met september!
De kunststof bakken hebben in de administratiekast gestaan. Wat een boel bakken heb ik uitgezocht.
De archiefdozen hebben en manlief en ik speciaal voor de papieropruim-Klus gekocht. De dozen blijken niet nodig te zijn. De bakken en dozen gaan naar zolder, dit zijn spullen die je nog weleens nodig kunt hebben.
Opgeruimd! Al met al was ik best trots op mezelf.
 Deze Klus heb ik kunnen klaren door hier de focus op te leggen, tijd voor in te ruimen en er steeds een tussenpoos van (minimaal) een week tussen te laten zitten. Op deze manier ga ik de volgende grote Klussen ook aanpakken.
Het belangrijkste toverwoord voor mij is "focus"!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten