maandag 2 november 2015

Dag 74- papier deel 9

Vandaag is het maandag. Dit betekent dat vandaag het opruimen van papier op het programma staat.
Het is alweer de negende middag (én avond) dat ik papier aan het opruimen ben.
Voordat ik met het opruimen van het papier aan de slag ging deed ik eerste andere klusjes.
Naast "taakjes" maakte ik ook tijd voor hobby. Ik maakte de brief aan mijn penvriendinnetje in Zandvoort af. Dit keer heeft de brief een herfstthema.
Ook koos ik een kaart uit voor één van mijn postcrossingsvrienden. Van de herfst, belandde ik in...
... De winter. Deze postcrosser vind heel veel thema`s leuk om te ontvangen. Eén van haar voorkeuren zijn kerstkaarten. Deze kerstkaart heeft een typisch Nederlandse sfeer. Ik denk dat deze postcrosser uit Duitsland deze kaart heel  leuk gaat vinden. ;-)
Na de lunch toog ik naar boven om aan mijn papier-opruimmiddag te beginnen.
De eerste map van vandaag.
En de tweede map van vandaag.
Deze mappen had ik onder de "moeilijke mappen" gecategoriseerd. Na iets meer dan vijftien minuten had ik deze twee "moeilijke mappen" uitgezocht. Doordat ik al acht middagen papier aan het opruimen ben, merk ik dat het uitzoeken steeds makkelijker gaat.
Bij het opruimen van dit papier heb ik mijn emoties uitgeschakeld, het enige wat ik heb gedaan is het papier sorteren op datum om het vervolgens diep in de archiefdoos weg te stoppen. ;-)
 
Het opruimen van deze twee mappen ging makkelijker én sneller dan ik had bedacht. Ik besloot een paar "makkelijke mappen" uit te zoeken en op te ruimen.
Ik wist dat er veel bankafschriften weg konden. Ik wist niet dat er zo véél weg konden. Vandaag heb ik bankafschriften weggedaan die al sinds 2006 (!) in de diverse "bankmappen" zitten.
Eén van de vele bankmappen.
Dit stukje nostalgie moest gefotografeerd worden. Wie kent de Girorekening nog? :-)
En wie kent de Plusrekening nog? De spaarrekening van de Postbank? ;-)
Wederom een bankmap. Zouden deze mapjes nog te koop zijn? Of zullen ze uit de handel zijn genomen omdat (bijna) iedereen online bankiert? In dat geval kan ik dit mapje wel laten taxeren bij "Tussen Kunst en Kitsch"". :-)
Deze hele stapel met papier moet door de papierversnipperaar. Op dat moment was het eerst tijd om de brief naar Zandvoort te posten én boodschappen te doen. Ik besloot het versnipperen na het avondeten te gaan doen.
Deze stapel met mappen heb ik vandaag uitgezocht én opgeruimd.
Zo ziet de administratiekast er nu uit. Een heel verschil met dag 32.
Deze twee mappen staan klaar om op papier-opruimmiddag deel 10 opgeruimd én uitgezocht te worden. Het gaat gestaag, maar het gaat wel... :-)
 
Na het avondeten dacht ik "even" het papier te versnipperen. Ik dacht aan een half uur werk. Zoals zo vaak, liep dit anders. Want: de papierversnipperaar besloot er mee te stoppen. :-(
Dan maar op de ouderwetse manier: scheuren! Tijdens het papier verscheuren had ik gezellig Bert Haandrikman op de achtergrond. Bert vertelde dat hij één van de genomineerden voor "beste radioman" is. Niet helemaal onterecht, al zeg ik het zelf. ;-) Ook sprak hij Sophie Hilbrand. Zij vertelde over haar nieuwe programma "Alpacas."  Haar promopraatje heeft geholpen. Ik ga vanavond kijken. :-)
Tijdens het papier scheuren heb ik me dus niet verveeld. Al met al ben ik er wel veel tijd mee kwijt geweest.
(Dit is inclusief het proberen te repareren van de papierversnipperaar.)
Dit breng ik morgen naar de papiercontainer. Een halve vuilniszak vol met voornamelijk van bankafschriften van soms wel negen jaar oud!

Zo! Dat is...
 
En nu? Nu is het tijd om te gaan genieten van een ontspannen maandagavond. En... De eerste aflevering van Alpacas te gaan kijken. ;-)








Geen opmerkingen:

Een reactie posten