donderdag 26 november 2015

Dag 98- vrolijkheid in de november-tuin

Gisteren hebben manlief en ik een aantal planten gekocht. De bedoeling was om hiermee de voortuin op te vrolijken.
Op deze prachtige novemberdag plantte manlief en ik de planten in de hanging baskets en in de zinken kolenkit.

Voordat ik met het planten bezig ging, maakten manlief en ik eerst de vogels blij. De grote voedersilo werd bijgevuld, ook dit werd bijgevuld.
Deze mezenbolhouder kocht ik een tijd geleden bij de kringloop. Er kunnen vier mezenbollen in. De houder hangt aan de "mussenflat" die manlief zelf gemaakt heeft. Leuk detail: het hout komt van een oude houten grenen televisiekast. De tuinposter kocht ik bij de Action. Leuke dingen hoeven immers niet duur te zijn. ;-)

Onze achtertuin ligt op het Zuiden. Vandaag scheen het herfstzonnetje. In dit hele fijne herfstzonnetje ben ik aan de slag gegaan met de plantjes.
De baskets moesten eerst worden gevuld met potgrond.
Basket nummer één is gevuld. Er is bewust gekozen om niet te veel plantjes in de basket te planten. Als het goed is gaan de plantjes nog groeien... ;-) (De tijd zal het uitwijzen.)

Ons "rode monster" houdt van (grote) hoogtes. Op de regenton had hij goed zicht op wat ik allemaal aan het doen was.
Vervolgens vulde ik basket nummer twee.
Een impressie van de november-tuin.

Manlief heeft de Helleborus geplant, deze plantte hij in de zinken kolenkit.

Van schoonmama kreeg ik gisteren deze prachtige Amaryllissen.
Nu nog volledig in knop. Binnenkort zullen ze prachtig bloeien.

Ik vind het heerlijk om plantjes en bloemetjes aan de slag te zijn. Het geeft mij heel veel Rust.
Een fijne bijkomstigheid is dat ik in dit heerlijke herfstzonnetjes ook nog eens Vitamine D heb aangemaakt. ;-)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten