zaterdag 14 november 2015

Dag 85- Sinterklaas tenue voor Willem-Beer

Dit is een post over een knutselactiviteit die ik gisteren deed. De actualiteit heeft deze post ingehaald.
Vanmorgen hoorde ik over de vreselijke aanslagen die gisteren in Parijs hebben plaatsgevonden.
Ik ben geschokt en leef mee met de slachtoffers, nabestaanden en met de inwoners van Frankrijk.

Ondanks dit vreselijke nieuws wil ik het in deze post hebben over een andere actualiteit in Nederland: Sinterklaas is (bijna) weer in Nederland. Ik ben dol op de gezelligheid en de geheimzinnige sfeer die er elk jaar weer is.
Dit zou ook dit jaar moeten zijn... Helaas valt er dit jaar een schaduw over het Sinterklaasfeest.

Gisteren wist ik natuurlijk niet dat er aanslagen in Parijs gepleegd zouden worden. Ik was in een "Sinterklaasmood" en maakte een Sinterklaas tenue voor Willem Beer.

Voordat ik aan deze leuke knutselactiviteit begon zag ik een BEER op mijn weg: ik vroeg mij af of het mij zou lukken om de sjabloon van de Sinterklaasmijter te verkleinen. Een beer van mijn weg halen kan ik alleen door te gaan doen, en niet blijven afvragen of het mij wel zou lukken. ;-)
Ik ging aan de slag.
Willem-Beer heeft niet zo`n groot hoofd. ;-) De Sinterklaasmijter moest dus verkleind worden.
Rood en geel zijn de typische kleuren voor een Sinterklaasmijter.

Dit is het eindresultaat. Willem-Beer is helemaal klaar voor het Sinterklaasfeest.
En, mijn beer? Het was wederom niet nodig om deze op mijn weg te zien. ;-)
Knutselen is leuk. Het is alleen zo jammer dat je daarna moet opruimen... ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten