dinsdag 3 november 2015

Dag 75- lekkers voor de vogels en nog meer overzicht

Voor deze dinsdag had ik twee RRHH-klusjes op het programma staan. Het schrijven van een postcrossingskaart én het uitzoeken en opruimen van een aantal bakken in de administratiekast.

Natuurlijk deed ik eerst de klusjes van mijn ochtendroutine. Daarna deed ik een niet gepland klusje.
De zonnebloem ligt binnen al een tijdje te drogen. Manlief en ik willen volgend jaar een aantal van deze zaadjes opnieuw zaaien. Dit is namelijk een "anders-dan -anders zonnebloem". Wij hebben deze zonnebloem omgedoopt tot "Vincent van Gogh zonnebloem".
De zaadjes moesten dus losgehaald moesten worden.
In het schaaltje ligt allemaal lekkers voor de vogels, brood wat versnipperd moest worden en Mezenbollen die buiten opgehangen moesten worden.
Een zonnebloem zonder zonnebloempitten.
Mmm, dit zijn wel heel veel zaadjes. Ik heb vijftig zaadjes apart gehouden. De rest heb ik opgevoerd aan de vogels.

Ook maakte ik tijd voor mijn hobby postcrossing.
De kaart naar Duitsland is verzendklaar. Helemaal in kerstsfeer.

Na de lunch ruimde ik nog een stukje van de administratiekast op.
Heel veel enveloppen liggend in een bak. In één van de vele opruimboeken die heb gelezen, las ik de tip dat het in sommige gevallen overzichtelijker is om dingen staand op te bergen. Deze tip paste ik toe bij de enveloppen.
Op deze manier heb ik veel meer overzicht op de hoeveelheid, de grootte en de kleuren van de enveloppen.
In de administratiekast stond een bak met postpapier, ook liggend. Ook het postpapier heb ik vanmiddag staand opgeborgen.
Dit stapeltje met enveloppen (en etiketten) gaat naar de kringloop.
Dit een stapel met etiketten. Ik vroeg mezelf af hoe ik dit het beste kon opbergen. In een bak? Nee, dat vond ik geen goede oplossing. Ik bedacht me dat ik de etiketten in een documentenmapje kon opbergen. Een prima oplossing, waar ik (helaas) geen foto van heb gemaakt.
Nog een bak. Een bak met wat? Dat wist ik niet. Veel kon weg of naar de kringloop. Een aantal dingen heb ik apart gehouden. Hier moet manlief een beslissing over nemen. ;-)
Dit keer heb ik alleen de opgeruimde plank in de administratiekast gefotografeerd. Door bepaalde dingen staand op te bergen (in plaats van in een bak) bespaar je heel veel ruimte én het belangrijkste: je behoudt meer overzicht.
De onderste drie bakken heb ik vandaag uitgezocht en opgeruimd. Nu moet ik een plek bedenken voor deze bakken. ;-) (Zo blijf je bezig...) :-)

En nu? Nu ga ik een welverdiende ontspannen warme douche nemen. Om daarna te duiken in een aantal tv-programma`s wat ik graag wil zien.

Ik lees deze tekst en moet ineens aan een "wijsheid" van mijn moeder denken zij zei altijd: "Maak af waar je mee bezig bent." Ik zie overeenkomsten... :-)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten