donderdag 12 november 2015

Dag 83- rustige Rust-Rustdag

Gisteren was het de "elfde van de elfde". Op deze dag wordt Sint Maarten gevierd.
Bij ons in het dorp wordt er weinig aandacht aan dit feest besteed, ik heb geen zingende kinderen aan de voordeur gehad.
 
Mijn rug is nog steeds niet helemaal hersteld. Gisteren was dus wederom een Rust-Rustdag. Alleen... ik ben alleen  niet zo goed in niets doen... ;-) Daarom breidde ik gisteren ik langzaam de buk-activiteiten uit. Ik probeerde de vaatwasser uit te ruimen. Gisteren vertelde mijn rug dat zo`n klusjes nog net iets teveel gevraagd is. ;-)
 
Natuurlijk had ik niet alleen de vaatwasser uitgeruimd, ook had ik het bed opgemaakt, én, én, én...
Mijn rug wilde rust! Van dit rustmoment maakte ik een "tussendoormoment". Ik at een koud appeltje en dronk iets warms. Toen gebeurde het... Er schoot een soort van pijnscheut door mijn kies en tanden heen. (Ach... Dat kan er ook nog wel bij.) ;-) Deze pijn is gisteren niet weggegaan en heeft de rest van de middag beïnvloed.
Door mijn pijnlijke rug en mijn pijnlijke mond deed ik de aller-aller-rustigste klusjes die ik maar kon bedenken. Ik vouwde de was op.
 
En... Ik werkte mijn mail weg.
Op een gegeven moment kreeg ik een bleh-gevoel. Ik wilde wat gaan doen! Ik bedacht dat ik het avondeten wel kon gaan voorbereiden. Dit stond er op het menu.
Ik zette de ingrediënten klaar.
En toen? Toen kwam manlief binnen stappen en zei: "Ik zou toch koken"? Hij vond het niet verstandig dat ik ging koken omdat staan een belastende houding voor mij is (ook zonder een "doorgeschoten rug"). Ik werd de keuken uit gezet. ;-) Als vervangend klusje mocht ik de tafel dekken. :-)

Nadat de tafel was gedekt, was de voorbereiding van het eten klaar. Nu was het wachten op lapjesvader.

Met z'n drieën hebben we heerlijk gegeten. Dit recept is absoluut voor herhaling vatbaar.
In dit recept gaan vegetarische groenteballetjes, wanneer we dit gerecht een volgende keer gaan eten vervangen we de groenteballetjes voor "echt vlees". (De groenteballejes waren erg droog. (deze balletjes kwamen van de ALDI.))

Als toetje keken we "Het Sinterklaasjournaal". ;-)

Algauw was het tijd om naar het zwembad te gaan. Mijn doel was om te ontspannen, ik besloot géén baantjes te zwemmen. Eenmaal in het zwembad veranderde mijn plan. Ik zwom tien baantjes.
Heerlijk rozig, én met een rug die minder pijnlijk was, kwam ik voldaan thuis.
 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten