zondag 1 november 2015

Dag 73- ontstoffen tijdens geocaching

Vandaag is het een prachtige mooie eerste novemberdag. Op het programma had ik voor deze keer niets iets speciaal gezet. Ik wilde er een "go with the flow-dag" van maken. Gaandeweg deed ik toch wat klusjes. Dit is iets waar ik mij afgelopen week aan begon te storen...
... De vensterbank. (Heerlijk dat ons rode monster nergens last van heeft...) ;-) Een tijd geleden heb ik heel-decoratief een herfsttafereel gemaakt. Toen vond ik het heel gezellig staan, nu vond ik het rommelig staan. Dus... Tijd om het op te ruimen. Dit is voor.
Dit is na. Ons rode monster werd het te heet onder zijn pootjes. Hij is op een koelere plek gaan liggen. Terwijl ik de vensterbank aan het stoffen was, bedacht ik me dat ook een ander hoekje wel een afstofbeurt kon gebruiken.
Dit is niet voor, dit is niet na, dit is halverwege. :-)
Hier staan (onder andere) mini-serviesjes te drogen. Dit is een kleine selectie uit de verzameling serviesjes van mijn moeder.
Dit is na. Het hoekje is weer lekker fris en fruitig. ("Citroentjesfris".)

Ook verzorgde ik vandaag de planten.
Dit gaat weg.

Na dit klusje, wat uiteindelijk toch een Klus bleek(ik was ruim een uur verder)  was het tijd voor ontspanning.

Op deze mooie eerste novemberdag zijn manlief en ik gaan geocachen. (Even al het stof er af fietsen.) We kozen dit keer om traditionele caches te gaan zoeken bij ons in de buurt.
Hier zijn we onderweg naar een cache waar we tijdens een zoektocht in juli naar op zoek waren. Ook nu konden we het juiste "waypoint" niet vinden. We togen verder om cache 103 te gaan zoeken.
Onderweg naar de cache kwamen we dit prachtige herfstplaatje tegen.
Gevonden! Dit is cache 103. Terwijl wij deze cache aan het loggen waren, kwamen we mede-geocachers tegen. Het gesprek werd geopend met een vraag: "En heb je `m gevonden?" Normaal gesproken open je een gesprek op een andere manier. (Bijvoorbeeld: "lekker weertje he?") Maar ach, als geocachers onder elkaar moet dit kunnen. :-)
Dit echtpaar vertelde dat zij sinds maart een eigen route hebben uitgezet. Zij hebben hun route "Kikkertrail" genoemd. Het is een fietstrail van 28 kilometer door Culemborg. Wanneer weten wij niet, maar manlief en ik gaan zeker deze Kikkertrail doen. We gaan de route wel splitsen. Wij zijn (nog) geen geoefende fietsers. ;-)

Leuk, om mede-geocachers te ontmoeten en dan ook nog een leuke geocache-tip krijgen!

Manlief en ik togen verder om cache 104 te vinden.
Tip: slakkenhuisjes kunnen een schat verbergen...
Hierin bevindt zich het logboek.
Er liep een heel klein beetje geluk op deze vindplek.

Eenmaal thuis was het bijna tijd voor het avondeten. We wilden nog een beetje in "Halloweensfeer" blijven. We aten dit.
Deze pompoen is gevuld met stoofvlees.

Veel mooier kan ik deze post niet afsluiten. ;-)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten