maandag 9 november 2015

Dag 81- Rug-Rustdag 2 ("RR")

Zoals elke ochtend stonden de klusjes van mijn ochtendprogramma op het programma. Ik maakte het bed op, ruimde de keuken op en schepte kattenbak nummer één leeg. Hier ging het "goed fout"!
Ineens... PANG! Er schoot iets in mijn rug. AUW!
Vervolgens kwam de uitdaging... Hoe kom ik weer omhoog? Ik "stapelde" mezelf omhoog.
Goed, dit is gelukt. Eigenwijs als ik kan zijn besloot ik kattenbak nummer 2 leeg te scheppen. ;-)
Dit klusje doen bleek té eigenwijs. Ik besloot mijn bukactiviteiten voor vandaag zoveel mogelijk te beperken. Het was pas 10.00 uur, de dag leek nog erg lang...
Ik nam tegen de pijn mijn eerste 1000 mg Paracetamol.
Vandaag moest mijn programma dus aangepast worden. Zo min mogelijk bukactiviteiten, maar wat kan ik dan wél doen? Ik besloot zittende activiteiten te doen zoals een mailtje sturen naar de beheerders van "gratis op te halen".
Afgelopen periode heb ik tot twee keer toe mijn ongebruikte spullen op deze website gezet. Tot twee keer toe is mijn advertentie van de website gehaald. Het werd herkend als "spam". Vandaag heb ik voor de tweede keer een mail naar de beheerders gestuurd met daarin de mededeling dat ik een particulier ben die geen commercieel belang heeft, en dus geen spullen wil verhandelen via deze website. Naar mijn mening staan de filters te "scherp" ingesteld. Ik hoop dat de beheerders iets met dit mailtje gaan doen.
 
Goed dat was dat. Vervolgens strompelde ik naar mijn boven om verder te gaan met mijn kaart naar Duitsland.
De kaart heb ik vandaag op de post gedaan. Ik ben benieuwd wat "Jörg" van mijn kaart gaat vinden.

Nadat de kaart was geschreven deed ik een ienieminie klusje.
Dit stapeltje "kinderpostzegelkaarten" ga ik proberen te redden. :-) Ik heb deze kaarten in de bloemenpers gedaan. Ik hoop dat deze kaarten over een tijdje minder gekreukeld uit de bloemenpers tevoorschijn komen. Het is een experiment... Who knows? ;-)
Ondanks dat ik mijn bukactiviteiten voor vandaag heb beperkt, viel het mij heel erg op dat je voor héél véél dingen moet bukken. Hoe moeilijk kan het zijn om iets uit de koelkast te pakken of iets van de salontafel te pakken? :-) Als je rug niet meewerkt is elke bukactiviteit een uitdaging.
Ik besloot het drinken éénmalig uit de koelkast te pakken en op werkhoogte te zetten. Ook besloot ik de vaatwasser niet in te ruimen. Het hele lage bukken was gewoonweg té pijnlijk.
En... Wat ik natuurlijk allang weet... Op onze mooie aardbol hebben wij zwaartekracht.
Dus... Als er iets valt, valt het op de grond. Het zal dan toch opgeraapt moeten worden. ;-) Ik gebruikte de "stapelmethode".
 

 
Omdat vandaag alles extra veel tijd kostte, was het al heel snel lunchtijd. Na de lunch toog ik naar mijn nieuwe homeopaat. Spannend!
Al jaren laat ik mij homeopathisch begeleiden door een homeopaat bij ons in het dorp. Een tijdje terug vertelde zij mij dat zij haar praktijk ging afbouwen... Slik! "Over het water" zit haar collega, zij heeft mij hier naar doorverwezen. Natuurlijk zag ik een BEER want: ik wilde mijn oude, vertrouwde homeopaat behouden. Onlangs stuurde ik een mailtje naar mijn oude homeopaat met daarin de vraag of wij nog een afspraak konden plannen. Helaas, het antwoord was "nee". (Met goede gegronde en begrijpelijke redenen.) Toen "moest" ik wel. Natuurlijk was deze BEER nergens voor nodig. "Mijn" nieuwe homeopaat is heel ervaren, kundig en neemt (net als mijn oude homeopaat) heel veel tijd voor me.
De praktijk van mijn nieuwe homeopaat is "over het water".
 
 
Wat een voordeel is dat de praktijk van mijn nieuwe homeopaat vlakbij het (grote) winkelcentrum zit.
En in dit winkelcentrum zit de natuurvoedingswinkel. Hier kocht ik "slaapsokken".
Gisteren heb ik ruim een uur wakker gelegen omdat ik koude voeten had. Deze slaapsokken zouden tegen koude voeten moeten helpen.
 
Eenmaal weer terug in ons dorp liep ik de huishoudwinkel binnen. Mijn twee (ex) collega`s waren aan het werk. Het was heel rustig, dus we hebben even bijgepraat. Eén van de dingen die ter sprake kwam was: mijn blog. Natuurlijk heb ik mijn blogadres gegeven want: lezers/volgers vind ik leuk!
Ik ben reuze benieuwd... Zal ik er een lezer bij hebben? ;-)
 
Thuis wachtte mij iets leuks: de aftrap van "Het Sinterklaasjournaal". Het is namelijk bijna zo ver. Over vijf nachtjes slapen is Sinterklaas in Nederland. Tenminste... Dat is de bedoeling. :-)
 
 

En nu? Nu ga ik mijn rug nog meer rust én ontspanning geven. Ik ga eens kijken of een warme douche wil helpen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten