woensdag 25 november 2015

Dag 96- boekenopruiming

Gisteren was het eindelijk weer eens tijd voor een échte "RRHH-Klus". Mijn oude jeugdboeken gingen in de "opruiming".
Onlangs heb ik al veel boeken uitgezocht. Veel boeken zijn naar de kringloop gegaan. Na deze opruimsessie heb ik manlief de overige boeken van zolder laten halen. Er kwamen drie dozen vol boeken naar beneden. Na een vluchtige blik bleek maar één doos vol te zitten met mijn boeken. De overige twee dozen moeten door manlief worden uitgezocht.

Heel fijn dat de "boekendozen" van zolder waren gehaald. En toen? Toen gebeurde er een hele tijd niets... Tot gisteren. ;-) Ik nam "mijn" doos mee naar beneden naar de woonkamer.
"Mijn" doos met oude jeugdboeken.

Na een gedetailleerde inspectie bleek dat er ook nog een behoorlijke hoeveelheid boeken van manlief in deze doos te zitten.
 
Deze boeken ga ik proberen te verkopen via Marktplaats. (Het boek "Reis door de nacht" blijft.)
Op "Matilda" na verkoop ik alle boeken voor 1,50 euro per stuk. Matilda verkoop ik voor 2,50 euro.
Wie dit leest en interesse heeft mag mij dit altijd laten weten. ;-)

Het uitzoeken bleek uiteindelijk niet zoveel werk. (De doos heeft langer op de waskamer gestaan dan wat ik aan tijd in uitzoekwerk kwijt was.)
De boeken op Marktplaats zetten was echter wél een hoop werk. Ik hoop dat de tijd die ik er in heb gestoken ook wat oplevert... ;-)
Zo niet, dan zijn de boeken een geschikte kandidaat voor de kringloop.

Wat heeft deze opruim-Klus mij geleerd? Gewoon beginnen, vervolgens zie je wel waar het schip strandt.
Dit keer strandde het schip op Marktplaats. De tijd zal uitwijzen wat dit oplevert. Voor nu levert het een opgeruimd gevoel op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten