vrijdag 20 november 2015

Dag 92- voorbereidingen verjaardag- de stembus is geopend!

Maandag 23 november is manlief jarig. Hiep Hiep Hoera!
Als je jarig bent moet je dit natuurlijk vieren. Morgen zijn onze gasten vanaf 16.00 uur uitgenodigd om vervolgens een hapje mee te eten. Een "hapje" is bij ons algauw een "HAP".
Manlief en ik willen niet dat onze gasten met honger naar huis gaan. ;-) 
Dit staat er op het verjaardagsmenu:
-Erwtensoep;
-Utrechtse vijfschaft;
-Huisgemaakte kruidenboter (met kruiden uit onze eigen mini-moestuin);
-Huisgemaakte Heksenkaas (ook met kruiden en groenten uit onze eigen mini-moestuin).

Dit jaar is er ook een dessert:
Haagse Bluf

Wat een Haags gerecht in de provincie Utrecht doet weet ik niet zo goed. ;-) Oh-ja wel: het lijkt ons lekker!

Naast ons eigen feestje staat er dit weekend nog een feestje op het programma: de verjaardag van beppe (voor de niet-Friezen onder ons: beppe betekent oma). Beppe wordt 83 jaar. Ik ben ontzettend aan het dubben geweest over een verjaardagscadeautje. Ik besloot een "theepakketje" aan haar te gaan geven. Bij theedrinken hoort natuurlijk iets lekkers. In eerste instantie wilde ik een citroen cake bakken. Na de succesvolle Sinterklaas cake van vorige week besloot ik deze nog een keer te bakken.
 Dit is voor.
Dit is na. De cake is nog niet af. De cake krijgt nog een "Sinterklaasdecoratie".
 
Al dit zelf bereide eten vraagt natuurlijk om enige voorbereiding. Manlief is hier dan ook een hele ochtend en middag mee bezig geweest. Samen hebben wij de Sinterklaas cake gemaakt.
 
Naast het voorbereiden van al dit verjaardag lekkers gebeurde er iets héééél belangrijks vandaag... Vanmorgen werd de stembus voor de Top 2000 geopend.
Door de Top 2000 ben ik "Radio 2 fan" geworden. De Top 2000 is een radio evenement waar ik elk jaar weer naar uit kijk. In 2013 zijn manlief en ik op 1e Kerstdag zelfs naar het Top 2000 café geweest. ;-)
Er is één probleem: waar moet ik nu op stemmen? Er zijn zoveel goede liedjes én muzikanten.
Om wat meer beweging in de lijst te krijgen ga ik in ieder geval op een paar nieuwe nummers (én muzikanten) stemmen.
Inmiddels heb ik een "kladje" met potentiële kandidaten waar ik op wil ga stemmen.
Waar ga ik sowieso op stemmen?
In willekeurige volgorde:
  • Boys of summer- Don Henley
  • Fast car-Tracy Chapman
  • Fragile- Sting (dit is zo ontzettend mooi nummer)
  • S.O.B.-Nathaniel Rateliff & The Night Sweats (speciaal voor manlief)
  • Green green grass of home- Tom Jones (dit is een ode aan mijn moeder)
  • Papa-Stef Bos (ode aan schoonpapa)
  • Someone like you-Adele
Er staan nog veel, veel, veel meer prachtige, leuke, ontroerende nummers op mijn kladje. Stemmen kan gelukkig tot 27 november 22.00 uur.
 
Muziek is voor mij heel belangrijk. Wanneer ik een bepaald nummer hoor weet ik precies tijdens welke gebeurtenis dit was. Muziek maakt mij vrolijk, actief of juist stil.  Muziek kan mij soms écht ontroeren. Dit heb ik onder andere met de (live-versie) van Adele- Someone like you. Toen ik de live-versie hoorde ontroerde mij dit tot in het diepst van mijn wezen.
 
Ik bedenk me nu dat het thema muziek heel goed past in mijn 365-dagenproject: het geeft mij Rust en dus Ruimte in mijn hoofd.
Mooier kan ik deze post niet afsluiten.
 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten