maandag 23 november 2015

Dag 95- verjaardagswandeling

Op zaterdag heb ik Het Sinterklaasjournaal opgenomen. Gisteren had ik tijd om deze aflevering te kijken. Tijdens dit journaal zag ik in een item Pieten in een bos rondlopen. Geïnspireerd door de prachtige omgeving waarin de Pieten rondliepen, kreeg ik zin om ook te gaan wandelen. Manlief en ik besloten vandaag een wandeling te gaan maken. Dit keer kozen we voor de "Historische fotoroute Kerkebosch". Dit is een tijdelijke wandelroute die door het Utrechts Landschap is uitgezet.
Een leuke bijkomstigheid is dat manlief vandaag écht jarig is. We hebben heerlijk ontspannend gewandeld; heerlijk... Geen visite, geen voorbereidingen voor het eten. Rust dat is wat we kregen tijdens deze wandelroute.
Daarbij kon ik mijn wandelschoenen uittesten en testen hoe het nu met mijn voeten gaat als ik vijf kilometer wandel.
Tijdens deze wandelroute kwamen we als eerste een uitdaging tegen...
...Deze foto is gemaakt bovenop de historische Stuifheuvel. Deze heuvel is 20 meter hoog. Tijdens het omhoog klimmen voelde ik mijn enkels heel erg protesteren, en merkte ik dat mijn conditie wel wat beter kon (hijg, hijg). :-) Maar... Toen moest ik nog naar beneden. Glijdend en glibberend is mij dit gelukt.
De Stuifheuvel vanaf beneden gefotografeerd.
We kwamen nog veel meer bijzonders tegen.

 Dit zijn "Tonderzwammen."
Naarmate de route vorderde voelde ik mijn voeten steeds meer protesteren. Ik probeerde dit te negeren door vooral veel om me heen te kijken naar leuke dingen in de omgeving. Terwijl ik mijn protesterende voeten probeerde te negeren zag ik dit...
....Dit huis leek zo uit het sprookje van "Hans en Grietje" te komen.

Gelukkig kwamen we langzaamaan bij de auto. In het voorbijgaan zag ik nog een prachtige paddenstoel.
Deze paddenstoel lijkt wel een zonnetje op deze koude herfstdag.

En mijn voeten? Het is duidelijk dat de wandelschoenen nog ingelopen moeten worden (dit kost bij mij altijd heel veel tijd). Op dit moment merk ik dat mijn voeten een wandelroute van vijf kilometer erg pittig vinden. Kortom: ik moet weer gaan trainen.
Gelukkig is trainen in dit soort prachtige omgevingen geen straf. ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten