maandag 16 november 2015

Dag 88- ander ritme

Het heeft lang geduurd voordat ik het durfde toe te geven: ik gedij het beste op twee r`s. Rust en Regelmaat. Een ander bekentenis: ik ben géén "multitasker." Ik maak liever de dingen één voor één voor af, dit geeft mij veel meer rust. Als ik het goed heb begrepen is multitasken niet meer hip. Met aandacht en (het liefst) een beetje liefde bezig zijn, is volgens mij steeds meer de trend.
Ik loop dus al jaren voorop! ;-)

Omdat ik hou van regelmaat, probeer ik een aantal dingen op een vaste dag te doen. (Dit heeft ook met de fibromyalgie te maken. Mijn energie en fysieke gesteldheid kent zijn grenzen. Naar deze grenzen moet ik luisteren).  Dus ook op maandag heb ik een aantal "vaste dingen" op het programma staan. Naast de "vaste programmering" heb ik ook losse programmaonderdelen, deze staan dus niet standaard in het menu. :-)

Qua programmering loopt het deze twee weken sowieso totaal anders want: manlief is vrij. Heel gezellig, maar heel soms zit hij in mijn vaarwater.
Het heeft ook zijn voordelen. Terwijl manlief de klusjes van de ochtendroutine deed, schreef ik mijn post over gisteren.
Wat héééél fijn was dat manlief een "rondje bellen" deed.
 
 
Hij regelde voor zichzelf een afspraak met de huisarts én de tandarts. Bij manlief was dit binnen een paar minuten gepiept. Bij mij duren dit soort dingen altijd veel langer... (Toegegeven, tijdens werktijd lukken hem dit soort dingen niet. Deze afspraken stonden dan ook al heel lang op zijn to-do-lijst.)
Ook regelde hij een afspraak met de glaszetter (ons dubbele glas "lekt".) Ook deed hij nog een uitzoekklusje, voordat hij zijn vraag kon stellen moest hij ruim een kwartier wachten. Manlief is qua dit soort dingen heel geduldig. Sigaretje en de I-pad erbij en hij vermaakt zich wel.
 
Nadat het laatste telefoontje door (manlief) was gepleegd toog ik naar boven om iets aan mijn hobby postcrossing te doen. (Tsja, je hebt luxepaarden en werkpaarden.)
Deze kaart gaat naar Duitsland. Als klein presentje stuur ik een "kleintje stroopwafel" mee.

Na het schrijven van de kaart was het lunchtijd. Na de lunch wandelde ik naar ons dorp om de kaart op de post te doen, ook wilde ik een "cadeautje" voor mezelf kopen.
Mijn moeder verzamelde de strip over Jan Jans en de kinderen. Ik las deze albums graag. Zo graag dat een aantal albums zijn stuk gelezen. Ook zusje vind deze strip leuk. Na mijn moeders overlijden hebben we de albums eerlijk verdeeld. Ik vond (en vind) het leuk om alle albums te hebben. Langzaamaan heb ik alle albums bij elkaar verzameld. Dit is het allernieuwste album.
Ook bracht ik een netje mandarijnen naar schoonmama. (Wanneer er een 1+1 gratis actie is doen wij "samsam".) Schoonmama was niet thuis. Wat doe je dan? Je hangt de mandarijnen aan de deur. Dat kan gewoon bij ons in het dorp.
Het wandelen was niet alleen bedoeld om boodschappen te doen, ik wilde mijn rug wat ontlasten.
Mijn rug is (helaas) nog steeds niet hersteld. :-(

Na mijn wandeling kwam ik thuis en had manlief een andere (grote) uitzoekklus gedaan. Wij willen een goedkopere provider of een goedkoper abonnement bij de huidige provider. (Immers, ook op vaste lasten kun je besparen.)
Na het uitzoekwerk had manlief mijn mening nodig. We besloten over te stappen naar een andere provider.
Na de overstap te hebben geregeld liep het zoetjesaan tegen etenstijd. Manlief dook de keuken in, en ik ging naar de waskamer.
Gelukkig! Eindelijk een klusje van mijn "maandag-ritme". ;-)

Na het eten deden manlief en ik een klusje die we normaliter op zondag doen. We verschoonden het bed.
 Dit is voor.
Dit is na. Een heerlijk, fris, schoon bedje.
 
Door dit andere ritme ben ik niet aan papier opruimen toegekomen. Deze Klus heb ik opgeschoven naar een andere dag.
 
Zo`n "flow with the go dag" vind ik op zijn tijd prima. Door dit 365-dagenproject weet ik dat ik de andere klusjes vanzelf aan de beurt komen. Een stukje regelmaat is hierin toch wél belangrijk. Voor mij is het niet verstandig om kriskras allerlei klusjes op te pakken. Ik begin met een klusje waar ik het laatst mee ben geëindigd. Ik sluit de post af met deze wijsheid.
Mmm, zei mijn moeder dit ook niet altijd? (Volgens mij hebben moeders altijd gelijk...) :-)
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten