zondag 8 november 2015

Dag 80- een zondag met leuke én lekkere klusjes

Vandaag is een feestelijke dag. Het is vandaag mijn tachtigste dag van mijn 365-dagenproject!
Tachtig dagen vol met bezinning, wijsheid, het weggooien van overtollige ballast met hier en daar wat verzuchting en frustratie, maar ook plezier. Langzaamaan komt er steeds meer Rust in ons huis en Ruimte in mijn hoofd.
 
Omdat het zondag is had ik wat kleine klusjes op het programma staan.
 
Vanmorgen vouwde ik het kleine beetje was op die ik gisteren van de wasrekjes haalde. Het één en ander had ik gisteren al opgevouwen waardoor het maar héél weinig tijd kostte om dit was(je) op te vouwen. Dit klusje stond op mijn to-do-lijstje van vandaag. Dit eerste klusje kon afgevinkt worden.
 
Terwijl manlief in de keuken een heerlijke "Gehaktpie" voorbereidde, schreef ik een kaart voor een Duitse postcrossingvriend. Dit was klusje nummer twee van mijn to-do-lijstje die afgevinkt kon worden.
Deze kaart gaat naar Duitsland, naar een plaats niet ver over de grens. (Nettetal.)
 
Na het schrijven van deze kaart, was het bijna lunchtijd. Terwijl het brood lag te ontdooien, verblijdde ik de vogels met iets lekkers.

Dit zijn Mezenbollen. Voordat überhaupt de Mezen de kans krijgen om dit op te snoepen, hebben de grote vogels dit al opgesnoept. Misschien denken de Kauwtjes en de Spreeuwen wel dat zij Mezen zijn... :-)
Gisteren kocht ik bij de Aldi (in de aanbieding) een grote bak met 30 Mezenbollen. Voordat het voorjaar is, is deze bak leeg. ;-)
 
Na de lunch was het tijd om klusje nummer drie van mijn to-do-lijst af te strepen. Manlief en ik gingen naar de kringloop. Gisteren waren wij er niet aan toe gekomen om deze doos naar de kringloop in ons te brengen, we wijzigden de plannen en besloten vandaag naar een andere kringloop te gaan.
 
Bij terugkomst stond Klus nummer 4 op het programma. Voor mij is dit al een jaar een BEER, die ik tot op heden niet van mijn weg heb gehaald...
Sinds 2013 heb ik (heel hip) een Reader. Ik kan op één hand tellen hoe vaak ik hier een boek op heb gelezen...
Schoonmama en ik hebben tegelijkertijd een reader gekocht, daarom weet zij dat ik er één heb.
Vorig jaar heeft zij mij twee boeken gemaild. Tot vandaag heb ik hier niets mee gedaan.
Nou ja, niets, ik kwam het elke keer tegen in mijn inbox, daarnaast zat dit mailtje in de "inbox in mijn hoofd." Vandaag vond ik het tijd dat deze twee boeken op mijn Reader werd gezet, en dat ik leerde hoe dit moest.
Omdat ik al zolang niets met de reader heb gedaan werd er gevraagd om allerlei updates. Updates zijn de afdeling van manlief. ;-)
Nadat de updates waren geïnstalleerd, konden de boeken op de reader worden gezet. En wat blijkt? Boeken op een reader zetten gaat héél makkelijk... ;-)
Nu nog deze boeken gaan lezen...
Om welke boeken gaat het?
  • Toen ik je zag van Isa Hoes;
  • De 100 jarige man die uit het raam klom verdween van  Jonas Jonasson.
Misschien dat deze twee boeken mij over mijn "reader-vrees" heen gaan helpen. :-)
Voor de "hoe-zet-ik-boeken-op-mijn-reader-Klus", had ik support nodig van Willem-Beer.

Nadat ik deze BEER van mijn weg had gehaald, bekeek ik mijn e-mail. Leuk! Ik kreeg bericht van Pinterest met nieuwe pins. Dit keer nam ik de tijd om de nieuwe pins te bekijken. Gelukkig maar, want ik ontdekte een heel lekker recept voor "Heksenkaas."
Bijna alle ingrediënten waren in huis, op één ingrediënt na: de roomkaas en de mayonaise (wij kozen ervoor om fritessaus te gebruiken.)
Lang leve de zondagsopeningstijden... Manlief en ik togen naar de supermarkt. Weer thuis maakte manlief de Heksenkaas. Dit gaat erin.
De prei en peterselie komen uit onze eigen mini-moestuin.

Dit is het eindresultaat.
En de smaak? Héééél lekker!
 
Terwijl ik (teveel) toastjes met Heksenkaas at (ik zat in een hypo), warmde de oven de Gehaktpie op. Dit is het resultaat.
Wat zou er in zitten?
Een heerlijk vulling van doperwten, paprika, witte bonen, gehakt en chorizo. Zoals zo vaak, was dit veels te veel voor ons tweeën. ;-) We hebben (schoon)mama hier gelukkig mee gemaakt. Morgen breng ik een ander deel naar buurvrouw.
 
Nadat we deze pie naar schoonmama hadden gebracht, togen manlief en ik naar boven om het bed op te maken. (Dit is onze wekelijkse weekendklusje: het verschonen van het bed.)
 
 
Eenmaal weer naar beneden was het tijd voor mijn vijfde en laatste klusje van mijn to-do-lijst van vandaag: het schrijven van deze post.
 
CHECK!
 
 
 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten