zaterdag 7 november 2015

Dag 79- een zaterdag met basis-en RRHHklusjes

Ook voor vandaag had ik geen RRHH-klusjes gepland. Hoewel? Eén klusje kan toch wel geschaard worden onder een RRHH-klusje.;-)
Dit een doos met spullen die naar de kringloop gebracht kan worden. Het plan was om deze doos vandaag naar de kringloop in ons dorp te brengen. Helaas bleef het vandaag bij een plan. We hebben het plan gewijzigd en brengen deze doos morgen naar de kringloop "over het water". ("Wawollie Kringloop".)
Bij nader inzien valt dit klusje ook onder een RRHH-klusje.
Het wassen van het douchegordijn was dringend nodig. ;-)
Dit is voor.

Dit is na. Een aanmerkelijke verbetering. Maar... "Het weer" zit nog in het douchegordijn en niet alle kalk is verdwenen. Hier hebben wij een rigoureus middel voor: "Schimmelvreter". Heel effectief, alleen niet zo goed voor je gezondheid. ;-) Na het inspuiten met dit middel is het héél verstandig om direct uit de ruimte te gaan waar je dit middel hebt gebruikt. Ook zijn handschoenen geboden.
Het middel is dus behoorlijk agressief, omdat het zijn werk goed doet gebruiken we (in uiterste gevallen) toch dit middel.
Manlief boog zich vandaag over de klusjes van de ochtendroutine, de was en het weekmenu. Zodoende kon ik naar het dorp om boodschappen te doen bij de Aldi (hier kom ik niet zo vaak) en een pakketje op te halen bij "Jouw Marktkraam." Een heel leuk concept, kijk maar eens op de website.
Wat zou er in het pakketje zitten..?
Voor mij was het geen verrassing... ;-) Deze kop en schotels heb ik via een verkoper van Marktplaats gekocht. Deze kopjes zijn voor mijn oma die binnenkort 83 jaar wordt. Het wordt een "concept-cadeau". Het concept is: "thee". Het wordt een pakketje met de kop en schotels, een doosje met thee, en een zelfgebakken citroencake.
Na mijn "rondje dorp" gingen manlief en ik naar een andere supermarkt om de resterende boodschappen te doen.
 
Eenmaal weer thuis was het alweer tijd voor het avondeten.
 
Na het eten stond er nog één basisklusje open: het nalopen van het kasboek.
Het kasboek hebben wij niet voor niets: wij moeten écht op ons geld letten, daarnaast hebben wij als
doel: het terugbrengen van onze "roodstand".
Eén van de dingen die hier bij helpt is: alleen contant betalen en NIET te pinnen. Ook deze week is het gelukt om alleen contant te betalen en géén extra uitgaven te doen. Ik vind dit iets om trots op te zijn!
Geen extra uitgaven doen is heel moeilijk, er zijn teveel leuke én lekkere dingen te koop. ;-)
(Voor veel mensen heel herkenbaar...) :-)
Door dit 365dagen- project merk ik dat je helemaal niet zoveel nodig hebt. (Dit zie ik onder andere aan de vele keren dat ik spullen naar de kringloop breng. Waarom zou ik dan nieuwe spullen kopen?)
Ook helpt de vraag: "heb ik dit nu nodig?"
 
Dit is mijn beoogde doel met dit 365-dagen project.

Na al dit inzicht, reflectie, wijsheid én ook nog praktisch bezig te zijn geweest, is het tijd voor spannende ontspanning... Ik ga de vrijgespeelde aflevering van Penoza kijken. ;-)



 
 
 
 
 
 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten