vrijdag 27 november 2015

Dag 99- standaardklusjes op het menu

Ja, ik hou van de herfst. Nee, ik van niet van de korte dagen die dit met zich brengt. Mijn energieniveau is in het najaar aanmerkelijk lager dan in het voorjaar en de zomer. Daarnaast heb ik veel meer last van de klachten die fibromyalgie met zich mee brengt.

Waarom deze inleiding? Mijn gevoel zegt dat ik afgelopen week weinig "RRHH-klusjes" heb gedaan.
Ik probeer hier een verklaring voor te vinden. De verklaring is dat ik deze week mijn energiepeil erg laag was. Dit komt weer door de grauwe en grijze dagen.

Ook vandaag stond er geen "RRHH-klusje" op het programma. Wat ik wel deed? Ik deed standaardklusjes. Het fijne van het doen van standaardklusjes is dat er dingen bijgehouden worden.
En... ik ga steeds minder nadenken of ik zin heb in het klusjes. Het is een routine geworden.
Routinematig deed ik vandaag het kasboek en werd de maaltijdplanner ingevuld.

Na de lunch toog ik naar ons dorp. Al een tijdje wil ik een bedankje voor mijn homeopaat kopen.
Dit heb ik uitgesteld omdat ons budget dit niet toeliet. Nu liet het budget het wel toe. Ik kocht bij de Wereldwinkel...
...Leuke symbolische cadeautje voor de kerst.

Vervolgens deed ik een "rondje dorp". Met het cadeautje en een aantal andere boodschappen kwam ik weer thuis. Ik kon wel degelijk iets afvinken: het bedankje is nu gekocht. ;-)

Algauw was het tijd voor het avondeten. Als "toetje" keken manlief en ik Het Sinterklaasjournaal.

Vervolgens was het tijd voor een klusje waar ik als een berg tegen opzag: het opvouwen van de was.
Waarom ik er tegen op zag? Ik voelde "mijn lichtje uitgaan".
Support kon ik wel gebruiken. Ik nam Willem-Beer mee naar de waskamer.
Na iets minder na een kwartier was dit opgevouwen...
...Een hele stapel schoonmaakdoekjes.
Na iets minder dan een half uur was de totale was opgevouwen.
Ik besloot de was gelijk op te bergen. Dan is het maar klaar.

Deze post wil ik toch een klein beetje positief afsluiten...
... Zo is het maar net: Morgen is er weer nieuwe dag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten