zaterdag 14 november 2015

Dag 86- Sinterklaasintocht met een zwart randje

Vandaag was een spannende dag. Want... Zou Sinterklaas in Nederland komen? Zou hij de weg wel kunnen vinden door de mist? Gelukkig loste de mist op, en kon Sinterklaas de weg naar Meppel vinden.
Vandaag is ook een verdrietige dag, er zijn zoveel slachtoffers gevallen na de aanslag van gisteren in Parijs. Frankrijk is in rouw.
Ondanks de rouw in Frankrijk ging de Sinterklaasintocht door. Terecht, want wij moeten onze activiteiten, evenementen en dagelijkse gang van zaken niet laten tegenhouden door een stel terroristen.  Na dit gezegd te hebben ga ik terug naar "mijn dagelijkse gang van zaken".
Vandaag stond op het programma: het bakken van een "Sinterklaascake".

Dit gaat erin.
Bij een cakebeslag horen natuurlijk ook eieren. Deze ben ik vergeten te fotograferen.
 
Bakken is een leuke bezigheid. Het snoepen tijdens het bakken is ook héél erg leuk. Ik ben dol op cakebeslag. :-)
Heerlijk om de gardes te mogen aflikken.
Dit is de Sinterklaascake voordat hij de oven in gaat.

Er is één minder leuk ding aan bakken...

...Het opruimen van de keuken.

Terwijl de Sinterklaascake in de oven stond hing manlief de "Sinterklaasjournaal vlag" op.
De vlag wappert heel vrolijk en heet Sinterklaas en zijn Pieten welkom.
Ik wist niet of deze vlag gepast was. Manlief vond van wel. Nederland is immers niet in rouw én wij moeten ons niet laten leiden door de nare ideologieën  van terroristen. (Dit vind manlief en ik deel inmiddels zijn mening.)
Aankomende maandag is in Frankrijk de start van drie dagen nationale rouw. Op deze dag vind ik het gepast om de deze vlag (tijdelijk) weg te halen.

Na zeventig minuten wachten kon de Sinterklaascake uit de oven gehaald worden. Dit is het eindresultaat.
Ik bracht twee plakjes naar buurvrouw.
 
Vandaag was een Sinterklaasintocht met een zwart randje. Gelukkig gaat het Sinterklaasfeest gewoon door en mogen de kinderen van Sinterklaas vanavond hun schoen zetten. Wie weet wat zij morgen in hun schoen zullen vinden...
 
En nu? Nu ga ik ontspannen door de (laatste vrijgespeelde) spannende aflevering van Penoza te kijken.
 
 
 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten