donderdag 24 december 2015

126- koken- lekkere lunch

Nog één nachtje slapen en dan is het eerste kerstdag! Op zo`n dag voor kerst ben ik vaak in een melancholische stemming. Zo ook vandaag. Veel komt er dan niet uit mijn handen. Natuurlijk deed ik niets vandaag. ;-) Vanmorgen keek ik uit het raam en zag dit...
Groene parkieten. Met zo`n mooie groene kleur kom je vanzelf in kerstemming. ;-)

Al een tijdje ben ik mijn lunch met de (saaie) bruine boterham zat. Ik ging op zoek naar een alternatief en vond twee lekkere lunchrecepten. Althans, op papier leek het lekker, nu de uitvoering nog. ;-) Als lunch at ik "Spinaziesoep met room en nootmuskaat". Naast de genoemde ingrediënten deed ik ook hamblokjes door deze soep. Zonder de hamblokjes is de soep vegetarisch.
Dit gaat allemaal in de Spinaziesoep.
In plaats van verse spinazie koos ik voor diepvriesspinazie.
Terwijl ik de soep maakte stond er een ander lekker lunchgerecht in de oven: "Hartig brood met ham". Dit zijn de ingrediënten.
 
Het hartige brood voordat `ie de oven ingaat.
Ziet het hartige brood er niet heerlijk uit? (Het rook al heerlijk op het moment dat dit brood gebakken werd.)

En toen? Toen was het tijd voor lunch!
De lunch was heerlijk en lekker vullend. Zowel de Spinaziesoep als het Hartig brood zijn voor herhaling vatbaar. Voor een volgende keer zal ik wel iets meer kruiden in het hartige brood doen.

`s Middags vond ik het tijd om een frisse neus te gaan halen. Ik besloot te gaan wandelen. Misschien kwam ik nog wel iets kerstigs tegen...
... Als dit geen kerst is? :-)

Omdat het kerstavond is sluit ik deze post graag af met een mooie wijsheid.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten