vrijdag 4 december 2015

Dag 106- zonne energie

Na mijn energieloze week leek ik mijn batterij vandaag weer iets opgeladen.

Zou het misschien door de zon komen, die vandaag eindelijk weer eens scheen?
Vanwege mijn energielek van deze week, had ik voor vandaag niets op het klusjes-programma gezet.
Hoewel niets? "Niets" is een woord wat niet in mijn woordenboek voorkomt. ;-)
 
Tussen 11.00 en 13.00 uur zou de glaszetter komen. Ook het glas was lek. Gelukkig had het glas geen last van een energielek. :-)
 
Fijn! De glaszetter was er al om 11.00 uur. Hierdoor kon ik de rest van mijn programma naar "voren schuiven" want: ik wilde naar de Beterlopen winkel. Onlangs heb ik nieuwe (wandel)schoenen gekocht. Op de één of ander manier klauwen de tenen van mijn rechtervoet zich in mijn schoen.
Ik wilde hier een oplossing voor.
De oplossing zit waarschijnlijk in een iets dikker zooltje. De zooltjes kreeg ik gratis mee. Wederom ben ik erg tevreden over het advies én de tijd die de medewerkers voor mij hebben genomen.
Nu is het een kwestie van trainen. Ik zal vanzelf merken of mijn voeten het met deze oplossing eens zijn.

Voordat ik naar de Beterlopen winkel ging, haalde ik eerst de auto op bij schoonmama. Natuurlijk bleef ik kletsen... ;-) Algauw liep het tegen lunchtijd, ik heb eerst maar mijn boterhammetjes bij schoonmama opgegeten (anders was ik een hypo in de auto gestapt, dit leek me niet heel handig).

Na mijn bezoekje aan de Beterlopen winkel én het terugbrengen van de auto, toog ik naar huis. Om 15.30 uur thuis. Eenmaal thuis bedacht ik dat er nog twee klusjes van de ochtendroutine gedaan moesten worden, én het kasboek, én mijn medicatie moest nog worden uitgezet. Voelde ik stress..?Mwah, een lichte stress want ik vind dat de klusjes van de ochtendroutine gedaan moeten zijn voordat manlief thuis komt. Ik besef heel goed dat dit een zelfopgelegde regel is...
Ooit als ik oud en wijs ben, denk ik hier vast een stuk makkelijker over. :-)

Manlief kwam tegelijkertijd met mij. We besloten de taken te verdelen. Heerlijk! Ik kon me bezighouden met het kasboek én met het uitzetten van mijn medicatie.

Met echte RRHH-klusjes heb ik me ook vandaag niet bezig gehouden. Belangrijk voor vandaag was dat ik goed voor mezelf zorgde. Dit heb ik gedaan, de uitwerking hiervan is dat ik minder duizelig en minder moe ben. De "R" staat niet voor niets voor Rust. ;-)
En nu? Nu ga ik me wentelen in de "Sinterklaassfeer". Vanavond ga ik "Sint en de Leeuw" kijken, misschien wel met een stukje banketstaaf... ;-)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten