zondag 27 december 2015

Dag 128- actieve tweede kerstdag in Lopik

Voor tweede kerstdag waren manlief en ik uitgenodigd bij zusje en haar vriend. `s Middags stapten we in de auto en togen naar Lopik. Onderweg naar Lopik reden we langs de Gerbrandytoren, de grootste kerstboom ter wereld.
Niet alleen de Gebrandytoren was spectaculair. Ook de feestelijk gedekte tafel zag er prachtig uit.
 Voordat we konden gaan eten moest eerst hard gewerkt worden...
 ... Er werden worteltjes geschraapt en gesneden...
 ... Er werd broccoli schoongemaakt...
... En er werden harde noten gekraakt.
 
Nadat de groenten was schoongemaakt en de noten gekraakt was het tijd voor de "eerste gang": "Kir Framboise".
Ik dronk de non-alcoholische variant. ;-)

Wat stond er nog meer op het menu?

Terwijl we nipten van ons drankje en de kip in de oven stond speelden we het spelletje "wie ben ik". Ik bleek een tulpenbol te zijn. :-)

Nadat we hadden genoten van ons hoofdgerecht, was het uitbuiktijd. Relaxed op de bank liggen was er niet bij. Mijn "LZB" ("Lapjes-Zus uit België) wilden wederom een spelletje spelen. Ze kreeg zelfs mij gemotiveerd om mee te doen...

En toen? Toen was "het tijd voor toet"!
De "surprise" bestond uit stracciatella-ijs, mango en een cakeje met mokkavulling. Het dessert werd verzorgd door de kokkin van "afdeling België", in België weten ze héél goed wat lekker eten is. ;-)

Mijn LZB was nog niet uitgespeeld. Er moest gedanst worden. En natuurlijk niet zomaar gedanst... We dansten mee met "Just Dance". Alle calorieën waren na al dat gedans, inmiddels wel verbrand. :-)
En de mannen? Die hadden het ineens heel druk met koffiezetten. :-)

Na een kopje thee stapte ik bezweet met manlief in de auto om weer terug naar huis te gaan. Eenmaal thuis was ik nog aan het uithijgen. :-) Blijkbaar word ook ik een dagje ouder... ;-)

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten