dinsdag 15 december 2015

Dag 117- focus op kerst

Het heeft even geduurd. Maar... Nu begin ik langzaamaan in kerststemming te komen. ;-)
Vandaag lag de focus op het maken van de digitale kerstgroet én het schrijven van kerstkaarten (voor mensen die weinig met het digitale tijdperk hebben én "speciaal geselecteerde mensen" zoals zusje).
 
Sinds een aantal jaar maak ik een digitale kerstgroet omdat dit enorm kostenbesparend is. Kaartjes voor mensen in ons dorp stop ik zelf in de brievenbus. Twee vliegen in één klap: ik heb een wandeling/fietsrondje én het is kostenbesparend.
 
Voordat ik aan het maken van kerstgroet begon deed ik eerst de routineklusjes van de ochtend. (Ik merkte dat ik van alles er naast wilde doen, ik moest mij echt focussen, anders heeft men na de kerst nog geen kerstgroet/kerstkaart ontvangen.) ;-)
 
Eén van de routineklusjes is het uitruimen van de vaatwasser. Er kwam behoorlijk wat vaat vuil uit de vaatwasser. Ik besloot het werk van de vaatwasser over te nemen en de vuile vaat" heerlijk" ouderwets af te wassen. Gelukkig wist ik nog hoe dit moest. :-)
Wel vreemd... In principe hoort vaat schoon uit een vaatwasser te komen.
 
Ook deed ik een bijhoudklusje: ik vouwde de was op. Helaas vouwt was zich nog steeds niet zelf op.
 
Voor de lunch selecteerde ik alvast foto`s voor de digitale kerstgroet. Zoals het zo vaak gaat... Dit kostte ietsepietsie meer tijd dan ik had gehoopt.
 
Na de lunch ging ik verder met de kerstgroet. Zo makkelijk ging het allemaal niet. Of ik ben te kritisch... ;-) Omdat het bijna oppastijd was sloeg ik het bestand op. Ik besloot samen met manlief verder te gaan met de kerstgroet. Helaas was er geen tijd meer om kerstkaarten te schrijven.
In principe kwam dit goed uit want: ik had kerst/winterkaarten besteld via "happy postcrossing".
Op het moment dat ik het bestand afsloot hoorde ik geklepper van de brievenbus. Ha! Daar was mijn pakketje. Morgen kan ik de bestelde kaarten gaan schrijven.
 
Inmiddels was het tijd om me te gaan voorbereiden op mijn oppasmiddag. Schoonmama omschreef het laatst heel mooi: "Ik ben liever een kwartier te vroeg, dan twee minuten te laat."
 
Inmiddels heb ik opgepast én heb ik gegeten. Nu is het tijd om deze post af te sluiten en verder te gaan met de kerstgroet. Het is namelijk de bedoeling dat de kerstgroet voor kerst in de digitale mailboxen staan. ;-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten