zaterdag 12 december 2015

Dag 114- koken-Zuurkooltaart van Brenda

Op dag 112 had ik ernstige verschijnselen van mijn "december-blues", ik had geen energie én zin om de geplande Zuurkooltaart te maken. Vandaag besloot ik de Zuurkooltaart te maken. Manlief hielp met de dingen waar ik moeite mee heb (kaas raspen, ui snipperen). De rest deed ik. Het was heel fijn om samen in de keuken bezig te zijn, doordat ieder zijn eigen taak had, liepen we elkaar niet voor de voeten. ;-)

Het recept heb ik van de foodblog "BrendaKookt". Dit zijn de ingrediënten.

 
De onafgebakken Zuurkooltaart.
 
Ik maakt deze Zuurkooltaart met een "eigen twist", ik heb geen lap gerold van de plakjes hartige taartdeeg, ik heb de plakjes los onderin de bodem gedaan. Hierdoor kon ik geen deeg terugvouwen.
Ik loste dit op door van losse plakjes hartige taartdeeg een "dakje" te maken. Dit is voor mij de eerste keer dat ik een hartige taart maakte met een dakje. Het was dus een experiment. ;-)

De afgebakken taart. Het dakje vind ik niet helemaal goed gelukt. Een volgende keer rol ik de plakjes uit tot één grote lap deeg.

Ik moest nog even wachten met proeven, want het was nog geen tijd om te gaan avondeten. ;-)

Tot aan het avondeten deed ik van alles-en nog wat. Ook ging ik naar supermarkt om een brood te halen. Onderweg zag ik dit...
...Dit plaatje hoort echt bij de decembermaand.
 
Toen ik thuis was, was het (eindelijk!) tijd om te gaan genieten van mijn Zuurkooltaart.
In punten snijden ben ik niet zo goed. Gelukkig was de smaak wel goed. ;-) Deze Zuurkooltaart is zeker voor herhaling vatbaar!

Nadat ik had gegeten ruimde ik de keuken op en deed een klein RRHH-klusje. Ik maakte de glazen draaischijf van de combi-oven schoon.
Dit is voor.
Dit is na.

En nu? Het is zaterdagavond. Misschien is dit wel een héél goed idee...
;-)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten