donderdag 31 december 2015

Dag 132- koken- lasagne, aftellen naar 2016

Vandaag is het 31 december. Nog iets meer dan vier uur en dan is het 2016! Met terugwerkende kracht schrijf ik over de dag van gisteren.
Mmm... Gisteren. Gisteren was het woensdag, dit betekent kookdag én zwemdag. Gisteren maakte ik lasagne. Dit zijn de ingrediënten.
 
En dit is het bijna-af resultaat.

Het bijzondere is dat ik wat ik ook maak, er altijd ontzettend veel vaat is, en de keuken zich bijna altijd in ontplofte staat bevindt. Vaak ben ik langer bezig met de keuken opruimen, dan met koken. ;-)
Gelukkig mag dit de pret niet bederven, koken blijf ik leuk vinden.

Na het maken van de lasagne was het tijd om de post over 29 december te schrijven.
Hoe leuk het schrijven van een post ook is, het kost altijd meer tijd dan gepland, zo zoetjesaan was de middag al wat verder gevorderd. En, er moest nog iets héél belangrijks gebeuren...
... Er moesten oliebollen gekocht worden. ;-) Dit jaar kocht ik de oliebollen voor het eerst bij de bakker in het kleine winkelcentrum. Ik heb hier geen spijt van, de oliebollen zijn groot, smeuïg en goed gevuld. De krenten en/of rozijnen hoefden we niet te zoeken. :-)

Eenmaal weer thuis wachtte ik op lapjesvader, terwijl ik wachtte keek en luisterde ik naar de "Top 2000", op dat moment werd "Du" van "Peter Maffay" gedraaid. Eén van mijn quilty pleasures. ;-)
Dit nummer moest op natuurlijk op volume 15! Ik denk dat lapjesvader bij aankomst "Du" al kon horen.

Lapjesvader kwam natuurlijk niet alleen om te eten, we zijn ook gaan zwemmen. Eigenlijk wilde ik niet gaan want: ik wilde niets missen van de Top 2000. Ik was van plan om aan de badmeesters te vragen of radio 2 aan mocht. Maar... Ik durfde niet. Gelukkig werd in het zwembad andere goede muziek gedraaid. Dit zwemt toch een stuk fijner.
De laatste baantjesscore van 2015? 24 stuks!
Normaal gesproken eten lapjesvader en ik een (relatief) gezond "zwemkoekje". Als afsluiter van dit jaar aten we geen zwemkoekje, maar een overheerlijke oliebol van de bakker. Voorproeven is immers ook belangrijk.
 
Dit is laatste post van 2015 deze sluit ik graag af met deze wens:

NIEUWJAARSRECEPT 2016


mijn recept voor 2016
een lepel geluk, een snuifje succes
met als hoofdingrediënt
vrede en samenhorigheid
gelijk over de wereld verdeeld





Geen opmerkingen:

Een reactie posten