maandag 28 december 2015

Dag 130- twee boeken vrijgelaten tijdens wandeltraining dag 4

Hoera! Weer een tiental erbij. Vandaag is het dag 130 van mijn 365-dagenproject.
Onlangs heb ik heel veel boeken opgeruimd. Op internet zocht ik een originele manier om oude boeken een tweede leven te geven. Ik kwam het fenomeen "bookcrossing" tegen. Voor kinderen is er een variant op bookcrossing bedacht: "Kinderzwerfboek".

BookCrossing is een initiatief van en voor enthousiaste lezers van over de hele wereld. Ze laten boeken “in het wild” achter, zodat anderen ze kunnen lezen. Het kan gaan om boeken die thuis toch maar staan te verstoffen of om boeken die ze zo mooi vinden dat ze de ervaring willen delen.
(Bron: Wikipedia).
 
Deze twee boeken kregen een "BCID" ("Boek-Crossing-ID"), nadat de boeken dit unieke nummer hadden gekregen waren ze klaar om vrijgelaten te worden. :-)
 
Ik besloot beide boeken op het "zwerfboekstation" bij ons in het dorp af te geven. Zo gezegd, zo gedaan, vanmiddag toog ik naar het zwerfboekstation. En toen? Toen zag ik dit...
... Wat een teleurstelling! Ik wilde niet tot vier januari wachten. Ik wilde NU de boeken vrijlaten!
Dus... Ik moest mijn plan wijzigen. Ik liet een  boek vrij op deze plek.

Het andere boek liet ik vrij op deze plek.
 
Het was wel even spannend... Hoe laat ik ongezien de boeken vrij?
 
Na het vrijlaten van de boeken toog ik naar het dorp om een flessenborstel te kopen.
Ik was er vrijwel zeker van dat ik zo`n soort borstel in de huishoudwinkel bij ons in het dorp kon kopen. Natuurlijk slaagde deze missie. ;-)
Mijn ex-collega rekende af en vroeg of ik hiermee "rust en ruimte" ging creƫren. (Zij weet van het bestaan van mijn blog). Ik beloofde een recensie te geven. Dus bij deze...
In een glazen waterfles had manlief verse sinaasappelsap gedaan. Het vruchtvlees bleef plakken aan wand. Met zowel heet als gekookt water weekte het vruchtvlees niet los. Het moest los geborsteld worden. Onze andere flessenborstels zijn te kort. De nieuwe flessenborstel is een stuk langer.
Deed de flessenborstel wat hij moest doen? Ja!
Eerst was ik bang dat de borstel niet zou passen. Maar... Mijn oude werkgever had gezegd dat hij wel "heil" zag in deze borstel (in combinatie met de fles), dus ik ging op zoek naar het heil. ;-)
Het sponsje onderaan de borstel moet je zelf smaller maken, daarna gaat de borstel moeiteloos in de fles. En de fles? Die werd schoon. En hier is het uiteindelijk allemaal om begonnen.

Omdat ik zo tevreden ben zal ik vertellen over welke winkel het gaat. ;-) (http://www.novymaarssen.nl/)

En nu? Nu is het tijd om deze post af te sluiten, te wachten totdat manlief thuiskomt zodat het bed verschoond kan worden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten