zaterdag 5 december 2015

Dag 107- de twee "R`s" in activiteit en voeding

Vandaag stond Rust en Regelmaat op het programma. Terwijl ik Rustig aan wakker werd, hoorde ik de wind gieren om ons huis. Hoe toepasselijk op vijf december. Ik werd wakker met het volgende Sinterklaaslied...
...."Hoor de wind waait door de bomen".

Na te hebben gedoucht, te hebben ontbeten én de klusjes van de ochtendroutine te hebben gedaan, gingen manlief en ik de keuken om Sinterklaas cake nummer drie te bakken.
Dit keer bakten we de cake met twee eetlepels kwark, Glühweinkruiden en een chocoladeletter. Het resultaat: een ietwat zoete cake die heerlijk smeuïg is, de smeuïgheid komt door de kwark. Voortaan bak ik cake met een klein beetje kwark erin. Echt een aanrader!
De cake ga ik écht niet in mijn eentje op eten. Dit stuk bracht ik naar buurvrouw.

Terwijl de cake in de oven stond af te bakken, liepen manlief en ik het kasboek na.
Al snel was het lunchtijd. Na mijn bezoek aan de huisarts heb ik besloten me beter aan mijn dieet te houden, op tijd lunchen hoort hier bij. Rust en Regelmaat in mijn eetpatroon zorgt voor een betere balans in mijn suikerspiegel.
 
Na de lunch schreef ik de Engelse tekst voor op de kerstkaart naar mijn penvriendin in Amerika. Het onderwerp is: "oliebollen". Al schrijvend over oliebollen kreeg ik hier enorme zin in. ;-)
Na deze tekst te hebben geschreven, ging ik me nog meer bezighouden met het thema "eten" want: de maaltijdplanner moest worden ingevuld. Voor het weekmenu haalde ik onder inspiratie bij Brenda kookt vandaan.
 
Nadat deze "klusjes" waren gedaan, was het tijd om de Sinterklaas cake te proeven. ;-) Ik vind `m heerlijk! Na deze "preview" ging ik naar buurvrouw om een stuk Sinterklaas cake te brengen.
Ik werd binnen uitgenodigd, al gauw was ik een half uur voordat ik weer naar huis ging.
Volgens mij is kletsen één van mijn geërfde talenten. :-)
Na te hebben bijgepraat met buurvrouw was het inmiddels 17.30 uur. Je raadt het al... Bijna tijd voor avondeten. ;-)
 
Na het avondeten was het tijd om boodschappen te gaan doen. Juist... Om eten te kopen voor aankomende week.
Omdat veel mensen vanavond Pakjesavond vieren, was het heerlijk Rustig in de supermarkt.
 
 
 
De twee "R`s stonden vandaag voor Rust en Regelmaat. Door dit in acht te nemen voel ik mij veel fitter. Goed op jezelf passen is net zo belangrijk als Rust en Ruimte in Hoofd en Huis. Dit is een mooie conclusie waar ik vandaag deze post mee afsluit.
 

 
 
 
 
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten