maandag 14 december 2015

Dag 116- basisKlus en wandeltraining dag 2

Mijn rug doet weer wat ik wil... Dit betekent dat ik (ondanks de duizeligheid) weer wat grotere (basis)Klussen kan doen. Ik besloot mijn duizeligheid te negeren en gaf de wc een Grote Beurt.
Na deze Klus rook de wc "Eucalyptus-fris". Het was tijd voor een Pauze. De duizeligheid was erger geworden en liet zich niet meer negeren.
 Na deze pauze liep het alweer bijna tegen lunchtijd. (Ja, ik had deze koekjes opgegeten, maar mijn suikerspiegel geeft altijd heel duidelijk aan dat het (bijna) lunchtijd is. Ik haalde brood uit de vriezer om te laten ontdooien. Terwijl het brood ontdooide deed ik een "regel-klusje".
De brief bovenop de stapel is van onze dierenzorgverzekering. In deze brief werd uitgelegd hoe je de post van hen voortaan digitaal kan ontvangen. Mmm... Had ik dit niet al eens willen regelen? Ik typte de link in die vermeld werd in de brief. Ah! Toen wist ik weer waarom ik dit nooit geregeld heb, zo makkelijk als in de brief beschreven staat, zo moeilijk gaat het in de praktijk. Ik legde de brief aan de kant, en zette eerst een aantal betalingen klaar.
De brief bleef in mijn hoofd zoemen. Lapjesvader heeft een mooie wijsheid:
Ik besloot de dierenzorgverzekering te bellen. En inderdaad... Dit ging vrij snel. Fijn! Voortaan ontvang ik de post van de dierenzorgverzekering digitaal.

Na de lunch was het tijd voor het volgende "programma-onderdeel": "wandeltraining dag 2".
Ik besloot langs "De Vecht" te gaan wandelen. Wat kwam ik onderweg tegen?
Dit boothuisje is typerend voor in ons dorp. Het staat nu te huur. Wie voelt zich aangetrokken?

 De ijsbaan is opgebouwd. Helaas voelt deze decembermaand nog niet echt als winter.
Een eigenwijze "Pluimhortensia".
 
Eenmaal thuis was het tijd voor een korte pauze, om vervolgens deze postcrossingskaarten te gaan schrijven.
De kaart met Jip en Janneke gaat naar Duitsland. De rode kerstkaart gaat naar Rusland.

En nu? Nu ga ik Radar kijken. Ik ben reuze benieuwd wie de Loden Leeuw-2015 ontvangt...
Persoonlijk vind ik de Loden Leeuw een twijfelachtige eer. ;-)

Naast Radar kijk ik vanavond ook de eerste aflevering van "Een huis vol". Afgelopen seizoen heb ik dit programma met veel plezier en verbazing zitten kijken.
Ik vind dat ik het al druk heb met mijn kat. ;-)

Kortom: tijd voor ontspanning!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten