maandag 21 december 2015

Dag 122- zondagse wandeling op Landgoed Beerschoten

In de nieuwsbrief van het "Utrechts Landschap" las ik dat er een speurtocht op Landgoed Beerschoten is uitgezet. Weliswaar voor kinderen... Ik bedacht me dat er in ieder "groot mens" stiekem ook een kind schuilt. ;-) Ik ben dol op wandelen en op speurtochten. Een perfecte combinatie voor een zondagse wandeling. Manlief en ik togen naar eerst naar het informatiecentrum om de speurtocht op te halen.
De vragen zijn natuurlijk op kinderen gericht. Daarom dacht manlief dat deze vraag géén strikvraag is:
"Wie van ons drietjes groeit er aan de kerstboom?" Mijn antwoord was "sparappel", manlief dacht "dennenappel". Ha! Wie bleek er gelijk te hebben. ;-)

Natuurlijk zagen we ook allerlei natuurschoon.

Op deze boom groeien Tonderzwammen.
 
Op landgoed Beerschoten ligt ook een beeldentuin. We lunchten op een bankje en keken ondertussen naar deze kunstwerken. Naast de beelden zien kunnen de beelden ook gevoeld worden. Op deze manier kunnen blinde mensen ook genieten van deze beelden.

Alle beschrijvingen zijn ook in brailleschrift.

Na onze wandeling gingen we naar een geheime plek waar een letterbox staat. Deze kaart hebben we gepost.

Ook plaatsten we een Travel Bug op deze geheime plek.

 
 
Geheime plek? Letterbox? Travel Bug? Ja... Dit zijn allemaal termen die bij Geocaching horen. ;-)
En de geheime plek? Tsja, die blijft geheim...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten