zondag 13 december 2015

Dag 115- afgeronde klusjes

Een prachtige wijsheid om deze zondag mee te beginnen!

Vandaag maakte ik de weekendklusjes af. Omdat het zondag is sliep ik eerst uit. Ook niet onbelangrijk. ;-)

Het eerste zondagse klusje bestond uit het invoeren van de bonnetjes in het kasboek. Immers...
 
Inzicht geeft Ruimte.
 
Nadat de bonnetjes waren ingevoerd, nam ik met manlief de uitgaven van afgelopen week door.
Zo! Klusje één kon worden afgevinkt.
 
Vervolgens was het tijd om de maaltijdplanner in te vullen. Ook dit keer is het weer gelukt om voor elke dag een lekkere, gezonde, makkelijke en budgetvriendelijke avondmaaltijd te bedenken.
Klusje nummer twee kon worden afgevinkt.
 
Nadat de maaltijden waren bedacht, was het tijd om het boodschappenlijstje te maken.
Dit derde klusje kon worden afgevinkt.
 
Terwijl manlief het boodschappenlijstje maakte deed ik een ander klusje: ik zette mijn medicatie uit.
 
Vervolgens togen manlief en ik naar de supermarkt. We liepen er met een "omweg" heen, goed voor de wandelspieren en de Vitamine D aanmaak. ;-)

In de supermarkt kreeg ik plotseling last van mijn duizeligheid
Gelukkig stonden we op het punt om te gaan afrekenen. "Onze supermarkt" heeft een bankje, veiligheidshalve ging zitten, terwijl manlief afrekenende en de boodschappen inpakte. Tijd om naar huis te gaan voor Rust!

Na de rustpauze besteedde ik tot aan het avondeten tijd aan mijn postcrossing-hobby: één adres had ik al "getrokken", ik besloot een twee adres te "trekken". Ik kwam bij een leuk profiel terecht. Deze mevrouw uit Duistland houdt van... Stofzuigen! (Ja, echt waar.)
Ik heb haar uitgenodigd bij ons thuis. ;-)

 
Na het avondeten was het tijd voor (alweer) het zesde weekendklusje: het bed verschonen.
 
Ik vind het elke zondag weer  heerlijk om in een pas gewassen pyjama in een lekker schoon, fris bedje te stappen. Beter kan de zondag niet eindigen. ;-)
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten