zaterdag 19 december 2015

Dag 120- slow Friday

Gisteren was het dag 120 van mijn 365dagen-project! En... Het is kerstvakantie!
Dit betekent voor mij dat ik twee "oppasloze weken" heb. Manlief had nog erg veel vrij dagen. Deze vrije dagen mocht hij aankomende week opnemen. Allebei zijn wij dus vrij.
 
Wat deed ik zoal op deze vrijdag? Ik zette géén wekker. ;-) Ik verwachtte dat ik uit mijzelf wel vroeg zou wakker. Niets was minder waar. Ik werd om 9.30 uur wakker. Schijnbaar heeft mijn lichaam Rust nodig. Het verkoudheidsvirus moet immers verdreven worden. ;-) Het uitslapen heeft geholpen: ik heb veel minder last van mijn verkoudheid. Blijkbaar werkt slaap helend.
 
De ochtend liet ik voortkuieren. Op mijn gemak deed ik de klusjes van de ochtendroutine.
Langzaamaan werd het tijd voor lunch. In brood had ik geen zin. Onlangs aten manlief en ik Bloemkoolquiche met bacon.  Wat hier van over was is ingevroren. Gisteren besloot ik in plaats van brood deze quiche te eten. De quiche was nog steeds lekker. Maar... Voorlopig ben ik klaar met bloemkool. ;-) Van bloemkool krijg ik namelijk een hele vervelende bijsmaak in mijn mond.
 
Na de lunch deed ik een aantal vrijdagklusjes.
Het invoeren van de bonnetjes in het kasboek.

Ook zette ik mijn medicatie uit.
 
Vervolgens was het tijd om naar het dorp te gaan. Het was tijd om de laatste kerstpost te bezorgen.
Ik fietste naar de wijk waar ik "vroeger" (zo oud ben ik immers niet) heb gewoond. Hier woont "buurman".Misschien ligt het  aan de decembermaand...  Eenmaal terug in mijn oude straat voelde ik een stukje weemoed. Een groot gedeelte van mijn jeugd heb ik immers in deze straat doorgebracht.
 
Via een kort stukje langs De Vecht fietste ik naar de bibliotheek. Ik had zin in een paar tijdschriften (dit leest soms makkelijker dan een boek), en wat leuke en/of spannende boeken. Ik was niet van plan een kookboek te lenen, echter mijn oog viel op dit kookboekje.
Een inspirerend kookboekje waar manlief en ik in ieder geval twee recepten uit gaan maken:
tomatenketchup en appeltaart, allebei zonder suiker! Ik ben reuze benieuwd hoe de smaak zal zijn.

Na mijn bezoekje aan de bibliotheek fietste ik naar mijn ex-werkgever om (hopelijk) de laatste kerstkaart te bezorgen.

Tijd om naar huis te gaan. Inmiddels was het tijd voor een tussendoormoment, terwijl ik mijn tussendoortje aan het opeten was bedacht ik dat ik alvast de maaltijdplanner in kon gaan vullen.
Volgende week is een gekke week omdat het kerst is. Buiten de minder gezonde maaltijden proberen we volgende week ook gezond te eten. ;-)
Fijn dat de maaltijdplanner was ingevuld. Hierdoor konden we gisterenavond de boodschappen doen. We deden zowel de "gewone" als de kerstboodschappen".

Eenmaal thuis was het tijd om te genieten van het laatste restje van deze "slow Friday".
 

Wat leert deze slow Friday mij? Dat je het jezelf soms moet gunnen. ;-) Mijn lichaam
werd er erg blij van: geen moeheid, nauwelijks pijnklachten, verkoudheid die minder heftig aanwezig is en... Géén duizeligheid! Hoe fijn is dat?

 .

 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten