dinsdag 8 december 2015

Dag 110- winter-kerst in de voortuin

Vandaag is het dag 110 van mijn 365 dagen-project! 
Ik vind het heerlijk om met de seizoenen te werken, daarom bracht ik op deze dag de voortuin in kerst/wintersfeer. Ik ruimde eerst het "herfstseizoen" op.
De grote oranje pompoen pakte ik op... Vervolgens viel hij helemaal uit elkaar. Deze pompoen kreeg een enkele reis groene container.

Het herfsthoekje heb vervolgens schoongemaakt met water. Dit werd een
"quick-fix schoonmaakbeurt", want ik wist dat het zou gaan regenen. Waarom zou ik de regen de rest niet laten doen? ;-)
Hier staat nu het kerst/winter seizoen. Op de voorgrond staat een schaap, met een beetje fantasie is dit één van de schapen uit de kerststal. ;-)
Dit is een bollenbak. In plaats van kersthangers in de (kerst)boom, hing ik kersthangers in de bollenbak. De vlinders blijven hangen, zij vertegenwoordigen een belangrijke symbolische waarde.
En is de kersperiode niet bij uitstek geschikt voor symboliek?

Voor vandaag was het qua kerstsfeer mooi geweest. Er lagen immers nog basis-klusjes te wachten.

Eén van de klusjes die vandaag gedaan moest worden was brood kopen. Na het avondeten togen manlief ik naar de supermarkt. Helaas, het brood was op. Gelukkig moesten er ook nog wat andere boodschappen gekocht worden. De wandeling van en-naar de supermarkt was niet voor niets... Op de terugweg zagen wij dit.
Ik heb het al eens eerder geschreven: natuur dichtbij huis, kan zo prachtig zijn!

Bij zo`n mooi foto hoort een "egel-gedicht". Met dit gedicht van Chr. J. van Geel sluit ik deze post af.
 
Egel
 
Het ritselde als regen door het klimop onder
de bomen over de grond, of een man daar sloop.
Ik schrok, het was donker, maar ik heb hem toch gevonden
bij het hek en goed belicht met lucifers; hij kroop
niet weg, zijn kraaloog keek, hij rolde zich niet rond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten