donderdag 17 december 2015

Dag 119- afspraak huisarts, focus op kerst deel 3

Vanmorgen stond ik vroeg op want ik had mijn vervolgafspraak met de huisarts (zie dag 105). Het doel van deze afspraak was om de bloeddrukwaardes én de "interventies" te bespreken. Kort en goed kan gezegd worden dat mijn bloeddrukwaardes aan de lage kant zijn, maar niet zo dusdanig laag dat het schrikbarend is. De interventies hebben niet geholpen tegen de duizeligheid. Wat nu? "Mijn vaste" huisarts stelde ademhalingstherapie voor. Ik ben er wat septisch over, mede omdat deze vorm van therapie onder psychosomatische fysiotherapie valt. Ik heb besloten dit traject aan te gaan. Als ik merk dat deze therapie niet bij mij past dan stop ik ermee.

Ik voegde de daad bij het woord en besloot de aanbevolen fysiotherapiepraktijk te bellen. Blijkt dat de dame die ademhalingstherapie geeft met pensioen is. ;-) Wordt vervolgd.

Na het bezoek aan de huisarts toog ik naar de Kruidvat om anti-verkoudheidsmiddelen te kopen.
Veel anti-verkoudheidsmiddelen heb ik op voorraad. Maar laat nou net de keelzuigtabletten, en de paracetamol op zijn. Ook kocht ik een neusspray om de "boel open te houden" (anders ontstaat er teveel druk op mijn oren.)
 
*
 
`s Middags was tijd voor het derde focusmoment op kerst. ;-)
Ik maakte dit kersttafereeltje. En...
Ik schreef deze twee (laatste) kerstkaarten. De linker kaart gaat naar mijn penvriendinnetje in Zandvoort. De rechter kaart gaat naar twee kinderen uit mijn lapjesfamilie in België.

Of het bij deze twee laatste kerstkaarten blijft weet ik niet... Ik reed vanmorgen langs mijn ex-werkgever in ons dorp. Ik vind het leuk om aan mijn ex-collega`s een kerstkaart te geven. ;-)

Ook aan mijn oppaskinderen heb ik een kerstkaart gegeven. Ik vertelde aan de jongste dat ik via dit kaartje een fijne kerstvakantie wens. Ik kreeg als antwoord: "Hoezo heb je dit opgeschreven? Durf je het soms niet te zeggen?" :-)


En nu? Nu is het tijd om de verkoudheid uit mijn lijf te stomen. Ik ga een stoombadje maken. Een bijkomend voordeel is dat mijn gezicht schoon gestoomd wordt, en mijn nek en schouders meegenieten van deze heerlijke warmte. ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten