woensdag 16 december 2015

Dag 118- koken- spaghettischotel uit de oven, focus op kerst deel 2

Vandaag is het woensdag, normaliter is dit "kookdag". Al een aantal weken heb ik niet op woensdag gekookt. Dit kwam omdat manlief vrij is geweest én we een aantal keren uit de vriezer hebben gegeten. Voor vandaag vond ik het weer eens tijd om oud en vertrouwd op woensdag te koken. Op het menu stond vandaag "spaghetti uit de oven". Dit zijn de ingrediënten:

Maar... Voordat ik ging koken deed ik eerst iets anders...
Ik ging stomen. Naast duizelig ben ik van de één op andere dag snip en-snip verkouden.
Qua gezondheid wil het helaas op dit moment niet echt vlotten... :-(

Na het stomen en mijn eerste tussendoormoment was het tijd om te gaan koken. Na het kokkerellen zag de spaghettischotel er zo uit.
 
Bij koken hoort ook het opruimen van de keuken.

Dit is voor.


Dit is tijdens.
Dit is na. Oké, op de foto nog niet helemaal klaar. Inmiddels zijn de rekjes en de gaspitten weer teruggeplaatst. ;-)

En toen? De spaghettischotel was klaar en de keuken opgeruimd. Toen moest ik er echt aan geloven... Tijd voor de focus op kerst. De kerstgroet hebben manlief en ik gisteren afgemaakt, en is inmiddels verstuurd. Vandaag was het tijd om de "echte kerstkaarten" te gaan schrijven. Op de één of ander manier zag ik hier als een berg tegenop. Tijd om deze BEER van mijn weg te halen. Ik ging aan de slag. Na iets meer dan een uur zag de eettafel er zo uit.
En dit is het resultaat.
Het stapeltje kerstkaarten links gaat vanavond mee naar het zwembad. Het middelste stapeltje kerstkaarten bezorg ik zelf. ;-) Het rechter stapeltje kerstkaarten heb ik vanmiddag op de post gedaan.
Op de bovenste kaart op het rechterstapeltje zie je een illustratie van "Inge Look". Door mijn hobby postcrossing ben ik met deze illustratrice in aanraking gekomen. Ik ben fan! Nu maar hopen dat zusje deze kaart net zo leuk vindt als ik.

Na de noeste arbeid van vandaag is het tijd om te gaan zwemmen. Eens zien hoe hoog de baantjesscore van vandaag gaat zijn...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten