donderdag 10 december 2015

Dag 111- geregel

Gisteren was het een voortkuierende dag, waarbij veel gedaan (en vooral geregeld) is, maar waar je aan het eind van de dag niet meer precies wat er nu daadwerkelijk gedaan is. Gelukkig ligt mijn to-do lijst nog op tafel en heb ik nog een geheugen die me gelukkig nog niet in de steek laat. Ik moest weliswaar diep in mijn geheugen graven, maar dan komt er wel weer wat naar boven. ;-)

`S morgens begon met een telefoontje naar de huisartsenpraktijk. Op dag 105 heb ik bloed laten prikken. Ik was benieuwd of de uitslag er was. Ja, de uitslag was er. Of de huisarts mij hierover terug kon bellen? Het was 8.45 uur en wilde eerst gaan douchen. We spraken af dat de huisarts om 9.20 uur terug zou bellen. Zowel de mobiele telefoon als de vaste telefoon nam ik mee naar badkamer want: "je weet maar nooit." Een beetje (een beetje? Een beetje heel erg) spannend vond ik het wel, want waarom zou de huisarts terugbellen, en kreeg ik niet de uitslag van de assistente?
Eenmaal gedoucht en aangekleed was het wachten op het "verlossende telefoontje", totdat ik gebeld werd was ik in staat tot niets. Nou ja, niets, ik speelde een spelletje op mijn telefoon. ;-)

Natuurlijk belde de huisarts later dan afgesproken. ;-) Bijna alle waardes in bloed waren normaal (dus ook Vitamine B en glucose), behalve de Vitamine D. Met de huisarts heb ik besproken hoeveel Vitamine D ik op een dag moet gaan innemen om weer op peil te komen.

Zenuwachtig zijn (lees: BEER), was dus nergens voor nodig. ;-)

Er is héél véél keus in Vitamine D. Ik zag "door de bomen in het bos niet meer".
Ik besloot mijn homeopaat om advies te vragen. Naast homeopaat is zij ook orthomoleculair therapeut. Ik heb veel nuttige informatie gekregen. Zij besloot voor mij deze ene keer voor mij een kwalitatief goede Vitamine D te bestellen. (Wat ik héél fijn vind.) Een volgende keer kan ik het dan zelf omdat ik dan weet welke Vitamine D het meest geschikt is.

Naast deze telefoontjes moest ik ook nog andere "regel-telefoontjes" plegen. Het telefoontje naar de dierenspeciaalzaak was kort, het telefoontje naar het postorderbedrijf duurde daarentegen weer lang, ook moest er na dit telefoontje een e-mail verzonden worden.

Telefoontjes en e-mails verzenden of beantwoorden kost (bij elkaar opgeteld) altijd véél meer tijd dan ik heb ingepland. Gelukkig heb ik gisteren het één en ander geregeld, dus "het loopt".

Gisteren bestond dus uit een hoop informatie en geregel. Mijn hoofd zat hierdoor behoorlijk vol. Er kon niet meer bij. Mijn hoofd dacht er anders over, er kwam ook nog duizeligheid bij.

Hoog tijd voor ontspanning!

Gelukkig was het woensdag: de zwemavond van lapjesvader en ik. In eerste besloot ik géén baantjes te zwemmen vanwege de opgekomen duizeligheid. Het wedstrijdbad zag er erg uitnodigend  uit.
Ik besloot toch baantjes te gaan zwemmen. De baantjesscore van gisteren: 22 stuks!

Een fijne bijkomstigheid was dat ik niet meer duizelig was. Vraag me niet hoe kan... Maar ik profiteerde ervan. :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten