zondag 3 januari 2016

Dag 136- druk op zondag

Zondag zou in principe een rustdag moeten zijn. In ieder geval een dag waarop je dingen doet die je leuk vindt. In mijn geval is dat wandelen, lezen, tijd besteden aan mijn hobby`s en meer van die dingen. ;-)

Helaas, voor vandaag stonden er een aantal klusjes op het programma:
  • Het invullen van de maaltijdplanner;
  • Boodschappen doen (ja, heel soms doen manlief en ik boodschappen op zondag);
  • Bed verschonen;
  • En... We gingen naar de IKEA. (Naar de IKEA gaan is geen straf, dit valt onder leuk);
Manlief had vanochtend genoeg inspiratie om een afwisselend en lekker menu voor aankomende week te bedenken. Hier hoefde ik mijn hersens dus niet over te kraken.
Nadat de maaltijdplanner was ingevuld, was het tijd om een boodschappenlijstje te maken. We deden een "rondje" door voorraadkast, koelkast en keuken om te zien wat er nodig was. Gelukkig was dit minder dan ik had gedacht. Fijn! Dit scheelt weer in de portemonnee. ;-)
Na de lunch was het écht tijd om boodschappen te gaan doen. Boodschappen doen vind ik niet erg, behalve op zondag ik weet immers leukere dingen te bedenken...

En toen? Toen was het tijd om ons bij elkaar gespaarde geld te gaan verzilveren bij de IKEA. We konden het tweede deel van ons spaardoel kopen.
 
Naast deze mooie ladekast kochten we ook een aantal artikelen die met opruimen te maken hebben.
We kochten een aantal voorraaddozen waarin bakbenodigdheden komen, en een mooie lange weckpot waarin soepstengels bewaard kunnen worden. (Nu heb ik de soepstengels door de helft gebroken zodat ze in de beschuitpas passen. Dit was onze langste bus tot nu toe, niet echt ideaal.)
 
Eenmaal thuis was het tijd om met "de voetjes omhoog te gaan". Mijn voeten deden ontzettend zeer!
Terwijl mijn voeten pauze namen keek ik een (opgenomen) documentaire: "Schitterend". Een verkorte toelichting over deze documentaire
 
Consumentenvuurwerk staat steeds meer ter discussie, maar toch wordt er met Oudjaar nog steeds voor miljoenen de lucht ingeschoten.
Wie zijn al die liefhebbers, voor wie vuurwerk helemaal geen vloek is, maar een passie? Filmmaker Nan Rosens gaat op zoek naar de kern van die passie.
 
Ik kijk graag documentaires, dit keer ging het over liefhebbers van vuurwerk. Leuk om te zien hoe passievol deze mensen over vuurwerk praten, maar vooral... Afsteken! :-) Er komt het prachtigste vuurwerk voorbij in deze documentaire. Een mooie én leuke documentaire.
 
En toen? Na het eten was het tijd voor het wekelijkse zondagsklusje: het bed verschonen.
Het blijft fijn zo`n lekker, fris, schoon bedje.
Ik vond het alleen nog wat te vroeg om te gaan slapen. :-)

En nu? Nu is het eindelijk tijd voor de zondagse rust. Wat zal ik eens ga doen? Ik vermoed dat het televisie kijken wordt. ;-)
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten