zaterdag 23 januari 2016

Dag 156- zen op zaterdag


 
 
Blof zong het al:
"Zaterdag
Deed ik niets wat ook nog later mag
Zaterdag
Zag ik de week die in het water lag
Maar zaterdag
Zaterdag ben ik vrijer dan de rest"
 
Het enige wat op het programma stond was boodschappen doen. Voor de rest had ik niets op het programma gezet. Wat gaf dit een rust. Dit gaf zoveel rust dat het me gelukt is om uit te slapen! ;-)
 
De ochtend werd rustig opgestart, eenmaal ontbeten en gedoucht was het toch echt tijd om de weekboodschappen te doen.
Hoe fijn... Zelfs in de supermarkt was het rustig! ;-)
 
Eenmaal weer thuis was het 13.30. Het was lunchtijd! Dit merkte ik aan alles: licht in mijn hoofd en moeilijk kunnen concentreren. Kortom echt tijd om te gaan eten. Tijdens mijn lunch keek ik "Flikken Rotterdam". Nadat mijn boterhammetjes op waren had ik zelfs de rust om de aflevering af te kijken.
Geen idee waar ik die rust vandaan haalde...
Op deze zaterdag lagen er nog klusjes open, die ik vanmiddag afrondde. Ik deed wat administratieve klusjes (zoals het kasboek) en zette mijn medicatie uit.
 
Langzaam liep het tegen etenstijd, terwijl manlief aan het koken was, deed ik inspiratie op bij "Robs Grote Tuinverbouwing." Soms haal ik wat inspiratie uit dit programma, vaak ook niet. Eén van de vervelendste dingen vind ik de hoeveel reclame ("product placement") in dit programma zit. Maar ach... Ik was helemaal Zen, en stoorde me er dit keer niet aan.
 
Manlief en ik proberen altijd lekkere recepten te vinden die ook nog eens budgetvriendelijk zijn.
Vandaag aten we "tilapia met kerrie-kokossaus". We aten dit voor de eerste keer. En er gaat zeker een tweede keer komen!
 
Vanavond zal ik minder Zen zijn want: Vanavond is de vierde aflevering van "Wie is de mol". ;-)
 
 
 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten