zaterdag 30 januari 2016

Dag 162- gerommel

Op vrijdag heb ik nooit echt vastomlijnde klusjes op het programma staan. Zo ook gisteren niet. Ik deed typische vrijdagklusjes. Ik hing een was op. ;-) Heerlijk de was, was tot-gisteren helemaal bij.
Nu is het vandaag en kan er weer een trommel gevuld worden... Wassen is een oneindige klus die nooit stopt, zelfs niet in een tweepersoons huishouden.

Een ander typisch vrijdagklusje is het invullen van het kasboek. Vaak doe ik dan ook andere "geld-gerelateerde zaken". Bijvoorbeeld declaraties. Er lag nog één declaratie klaar. ;-)
Op dag 160 heb ik geprobeerd een declaratie te doen. Dit klusje stagneerde door allerlei oorzaken. Maar... Gisteren is het gelukt! Fijn! Dit klusje kon worden afgevinkt.

Medicatie uitzetten is ook een typische vrijdagklus. Dus dit deed ik ook.

Op dag 159 bakte ik (voor de eerste keer) een suikervrije appeltaart. Deze heb ik woensdag uitgedeeld. De reacties? Men was enthousiast. De verbeterpunten die ik zelf al had geproefd, proefde een aantal andere proevers ook. De suikervrije appeltaart is zeker voor herhaling vatbaar.
Na het bakken van deze taart had ik een redelijke hoeveelheid vulling over. Dus deed ik gisteren nog een bakexperiment: ik maakte voor de eerste keer appelflappen.

Dit 365-dagenproject zorgt er voor dat ik dit soort experimenten durf aan te gaan. ;-) Persoonlijk vind ik de appeltaartvulling niet geschikt voor appelflappen. En een dag later zijn de appelflappen niet meer "knapperig". Maar ook nu weer geld: "al doende leert men".

`s avonds besloot ik geen post te schrijven. Ik nam de tijd om verder te gaan met het pimpen van mijn theedoos. Ik vond er zowaar de Rust voor.
Dit is op dag 157. Het begin.
 
 
Dit is gisteren. Een heel eind verder.

Ik leer steeds meer dat ontspanning na inspanning heus wel mag. ;-) Op deze manier blijft een mens in balans.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten