maandag 18 januari 2016

Dag 151- bijna papierloze maandag

In principe is maandag mijn papier-opruimdag. Het "in principe" is een belangrijke toevoeging want vandaag viel mijn planning weer eens in het water. Gelukkig om iets leuks want: zusje kwam "eventjes een bakkie doen".
Dat eventjes werd een even. Zusje was er rond twaalven. Ze vertrok om 14.30 uur. ;-)

Voordat zusje kwam heb ik per e-mail een reactie gegeven op een hele leuke vrijwilligersvacature:
"Taalvisite-voorlezer" Tijdens het bakkie vertelde ik zusje over deze vacature. Het leek ook haar heel erg leuk (voor mij dan...) :-), toen zusje vertrok checkte ik daarna mijn e-mail. En ja hoor, ik had een reactie terug. Ik mag aanstaande donderdag al mee doen aan de training. Oeps... Dit gaat wel heel erg snel. (Ik appte dit ook snel aan zusje.)
Gelukkig gaat dit snel... Dan heb ik ook geen tijd om er over na te denken, en dus geen tijd om heel veel beren op mijn weg te verzamelen. ;-)

`s Middags toog ik wandelend naar ons dorp. Ik had een missie. Mijn ex-collega van de huishoudwinkel heeft aan Devil een cadeautje gegeven. Een heel fijn, knus kattenhuisje. Devil is er helemaal weg van.
De reden dat mijn ex-collega moet opruimen is een leuke: zij wordt oma, en gaat op haar kleinkind passen. Voor haar kleinkind wil zij een kamertje inrichten.
Namens Devil heeft ex-collega een rammelaar gekregen. Plezier voor twee! Zowel oma als kleinkind kunnen hier samen mee spelen. Ex-collega was aangenaam verrast, maar wilde niet in mijn bijzijn het pakje openmaken. Ik zal dus nog een keer terug moeten om te horen wat ze van het presentje vindt. ;-)

Tijdens deze wandeling merkte ik hoe koud het buiten was. Ik overweeg ernstig om morgen een legging of maillot onder mijn broek te doen.
Deze maandag is niet helemaal papierloos geweest: ik heb wat zorgnota`s gedeclareerd en ontdekt hoe makkelijk de "OHRA-App." is. Ik heb besloten om mijn papier-opruimdag niet in te halen. Ik schuif  `m op naar volgende week. Anders kom ik met de rest van de planning in de knoei. Mijn doel van deze week is namelijk om zo min stress te hebben, dit creëer ik alleen maar door niet te veel te willen.
Ik ben het hier helemaal mee eens. :-)
 

 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten