zondag 10 januari 2016

Dag 143- financieel inzicht

Vandaag deden manlief en ik een typisch januari-klusje: het aanpassen van onze begroting voor 2016.
Alles wordt immers duurder, en het geld groeit niet bij ons aan de boom. (Bij wie wel?)

Tsja, welke conclusie kon getrokken worden? Dat we al heel erg goed bezuinigd hebben op de vaste laten (goedkopere energieleverancier, goedkopere internet- en telefonie provider, beter passende zorgverzekering.) Maar... dat het wel heel erg wenselijk zou zijn als er van mijn zijde een vast inkomen gaat komen. Dit betekent dat ik werk moet gaan maken van werk. Mmm, laat dit nu een hele grote BEER zijn! ;-)
Binnen dit 365-dagenproject is één van mijn doelen: zoveel mogelijk beren van mijn weg halen.
Laat ik de daad bij het woord voegen, en in ieder geval gaan beginnen bij het bekijken van vacatures.

Het zal een zoektocht worden, maar het beste is denk ik: "begin bij het begin". Op deze manier heb ik in 142 dagen al héél véél beren van mijn weg gehaald. ;-)

Daarnaast is het belangrijk dat we kritisch zijn op de "variabele lasten". We moeten kritisch zijn én blijven op ons uitgavenpatroon. Als ik heel eerlijk ben, zijn we dit afgelopen periode niet geweest...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten