dinsdag 19 januari 2016

Dag 152- aan de(kalkaan)slag!

Vandaag stond er een "pittige" schoonmaak-Klus op het programma: "Douche grote beurt."
Voortvarend ging ik aan de slag. Na een half uur had ik alle hoge en lage platte oppervlakken schoongemaakt. Zelfs de wastafel was al schoon! Maar... Toen was ik nog niet klaar. De douchevloer moest nog schoon en... Ik wilde de douchekraan ontkalken. Eerst maar even een mini-pauze!
Na de mini-pauze toog ik opnieuw naar boven om met het ontkalken aan de slag te gaan. Mmm, dit ging sneller dan ik had gedacht. Totdat... Ik ontdekte dat er héél véél kalkaanslag onderaan de douchekraan zit.
Ik heb er werkelijk (!) nog nooit aan gedacht dat hier ook weleens kalkaanslag kon ontstaan. Het gevolg is dat er een hele dikke brei aan kalk zit. Bah!
Ik heb mijn beproefde methode toegepast: ik heb keukenrol gedrenkt in azijn. Vervolgens heb ik dit om de douchekraan heen gewikkeld. Morgenochtend haal ik het keukenrol eraf. Ik ben heel benieuwd of de kalkaanslag verminderd is. Ik verwacht niet dat het weg is. Wordt vervolgd!
 
Na deze Klus voelde ik me ongeveer zo.
 
Maar... Er lagen nog een aantal basisklusjes op me te wachten. Zucht!
 
Ook nu vloog de tijd en was het alweer bijna tijd om mijn oppaskinderen van school te halen.
De eerste vraag die ik kreeg: "mag ik een ijsje, dan een snoepje, en dan een koekje?" Ook goedemiddag! ;-)
Het oudste oppaskind wilde graag langs het ijs. Zodoende zijn wij langs een sloot gelopen en werd er een "ijsmeting" gedaan. Dit ging uiterst professioneel: er werden steentjes, stokken, en een enkele baksteen op het ijs gegooid. Als het ijs niet brak was het ijs "hééééél dik... ";-) Ik vertrouwde in dit geval meer op mezelf... De kinderen mochten het ijs niet op. ;-)
 
Na mijn oppasmiddag toog ik naar huis in afwachting van de Falafel en lapjesvader. Want: in plaats van morgen (woensdag) gaan lapjesvader en ik vanavond zwemmen. Eens zien wat de baantjesscore wordt. Als ik naar lapjesvader kijk ben ik heel benieuwd, hij valt bijna in slaap op de eettafel. :-)
 
 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten