donderdag 14 januari 2016

Dag 147- duffe donderdag

Positiever dan dit kan ik deze post niet starten. ;-) Dit soort regenachtige, bewolkte en koude dagen zijn niet bevorderlijk voor mijn pijnklachten (of juist wel, het is maar hoe je het bekijkt). En... Mijn energieniveau gaat hierdoor ook niet echt omhoog. Het is helaas weer één van die dagen dat ik mij zo voel.

Gelukkig had ik vanmorgen nog de energie én de zin om de wc een grote beurt te geven.
 Als ik eenmaal bezig ben vind ik het heel fijn om schoon te maken of op te ruimen. Om het nog wat prettiger te maken zet ik altijd de radio aan of ik zet een leuke cd op. Eén van de cd`s die ik graag draai tijdens schoonmaakactiviteiten is een cd van Tom Jones. Deze cd is van mijn moeder geweest. Ook zij maakte hier op schoon. ;-) Eén van de "betere schoonmaaknummers" vind ik "It`s not Unusual." Misschien moet ik het maar zien als een "quilty pleasure". Maar ach... Wat maakt het uit. Ik word er blij van! :-)
Voor mijn ogen zag en rook ik het steeds frisser worden. Ook van schoonmaakmiddel met eucalyptusgeur wordt ik altijd erg blij.
 
Naast deze grote Klus, deed ik ook een aantal bijhoud-klusjes. Bijhouden is echt een toverwoord. Ik deed dit altijd al, maar door dit 365-dagenproject ben ik hier nog bewuster mee bezig. Het fijne van bijhouden is dat je opgeruimd opstaat, opgeruimd thuiskomt én niet zo veel werk hebt waardoor het onoverkoombare berg wordt. Ook op dagen dat ik veel pijn heb of niet zoveel energie zorgt het bijhouden ervoor dat ik in ieder geval in een opgeruimd huis ben.

Na deze klusjes had ik nog een heel uur voor mezelf. Mmm, wat zou ik eens gaan doen? Ik besloot de opgenomen aflevering van "Flikken Rotterdam" te gaan kijken.
Van "Flikken Maastricht" had ik veel positieve berichten gehoord. Het leek mij leuk om (net als heel veel anderen) deze serie te gaan kijken. Totdat manlief zei dat Flikken Maastricht zo`n beetje aan z'n laatste seizoen ging beginnen. Ik liep weer eens achter de feiten aan. :-) Gelukkig kan ik met Flikken Rotterdam in de herkansing.

Sluit ik toch deze post toch af met iets positiefs. ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten