woensdag 20 januari 2016

Dag 153- bovenkant koelkast

Op dag 152 ontstonden er "twee open einden":
  • De kalkaanslag onderaan de douchekraan: het in keukenpapier gedrenkte azijn is verwijderd. De kalkaanslag is een stuk minder. Echter, de kalkaanslag is (nog) niet weg. Binnenkort zal ik de douchekraan opnieuw inpakken. ;-)
Zwemmen: de baantjesscore van gisteren? 24 stuks!

En dan is het ineens vandaag. Ondanks dat ik vanavond niet ga zwemmen, heb ik vandaag wel gekookt. Vandaag heb ik "Bloemberg" gemaakt. Dit is een ovenschotel met bloemkool, aardappelpuree, gehakt, ui en kerrie. Vandaag heb ik er ook kaas als toevoeging bij gedaan.
 
Koken betekent ook: opruimen. Terwijl ik de keuken opruimde viel mijn oog voor de zoveelste keer op de bovenkant van de koelkast. Schrik niet! Het is een schokkende foto... ;-)
Dit heeft écht een schoonmaakbeurt nodig! Ik voegde de daad bij het woord. In niet al te lange tijd was de bovenkant schoon. (Ook nu heb ik er weer langer "tegen aan gehikt, dan dat ik er daadwerkelijk mee bezig was.)
En toen? Toen viel mijn oog op de plank boven de koelkast. Ook die kon dringend een schoonmaakbeurt gebruiken. Ik deed een gedeelte van de plank. De focus lag op maximaal een half uur schoonmaken. Terwijl ik een gedeelte aan het schoonmaken was zag ik dit.
Ik wist niet eens dat we dit hadden. Ik heb het schoongemaakt en in de doos voor de kringloop gedaan. Ter info: dit zijn boekenstandaards (ooit gekocht voor de kookboeken, schijnbaar hebben we er teveel gekocht).
 
Zo! Er is weer een stukje in huis opgeruimd en schoongemaakt. Dit voelt heel fijn! Wat ook fijn voelt is leuke post. Deze kaart ontving ik van een mede-postcrosser uit Japan.

En nu? Nu is het tijd om zélf een postcrossingskaart te schrijven. Mijn kaart gaat naar Duitsland.
Dus: Tijd voor hobby!
 
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten