vrijdag 8 januari 2016

Dag 141- dag kerst!

Voor vandaag had ik twee dingen gepland:
  • Het maken van een Arretjescake (dit is een bak-experiment);
  • Het opruimen van de kerstspullen.
Terwijl ik aan mijn ontbijt zat belde buurvrouw van het hoekje aan. Ze had een korte vraag. De vraag was inderdaad kort.  Het kletsen duurde echter iets langer. ;-) Vervolgens schoot haar nog een vraag te binnen: of wij een spade hebben. Natuurlijk hebben wij die. Samen liepen we naar het tuinschuurtje die we met veel moeite open kregen. Goh, wat gek... Geen spade. Ik vermoed dat de slaap nog in mijn ogen zat. Want... Vanmiddag zag ik de spade in het "tuinwerkhoekje" staan. :-)

Nadat buurvrouw vertrokken was, begon ik aan de Arretjescake. Deze cake hoeft niet gebakken worden. Je laat `m twee uur lang koud worden in de koelkast. Ik vond de structuur van het beslag nogal los. Ik was erg benieuwd hoe het eindresultaat zou zijn.
 Helaas... De cake viel uit elkaar. En de smaak? Persoonlijk vond ik `m veels te zoet. Het is dan ook niet voor niets een experiment. Ik ga `m ter zijner tijd nog een keer maken. Misschien dat het dan beter gaat.

Terwijl de Arretjescake in de koelkast stond ruimde ik de kerstspullen op. In de vensterbank stond een "trappetje". Ik besloot naast het trappetje ook de rest van de spullen van de vensterbank te halen.
Het was hoog tijd voor een schoonmaakbeurt.
Dit is voor.
Dit is na. Een aanzienlijke verbetering.

Dit deel van de televisiekast verdiende ook een opruim- en schoonmaakbeurt.

De cd`s links op de kast zijn kerst cd`s. Deze kunnen inmiddels wel opgeruimd worden.
EĆ©n van onze kerst cd`s. Deze gaat terug in de kast en komt zeer waarschijnlijk in december weer tevoorschijn. ;-)
Het middenstuk van de kast is weer opgeruimd en weer heerlijk fris en fruitig.

Al een hele poos stoorde ik mij aan de spiegel. Hij moet al weken (dringend) worden schoongemaakt.
Geen idee waarom ik dit niet deed. Vandaag besloot ik de daad bij het woord te voegen. Ik maakte (eindelijk!) de spiegel schoon. Dit deed ik met heet water en een (flinke) scheut spiritus en met dit.
De spiegel maakte ik schoon met het spirituswater en een microvezeldoek. Ik maakt de spiegel droog met deze krantenproppen(lang leve de huis-aan-huiskranten). Voor kleine oppervlakken werkt dit geweldig!
Dit is voor.
Dit is na. Zoek de verschillen. ;-)

Heerlijk om weer wat opgeruimd en schoon te hebben. De januarimaand leent zich hier uitstekend voor. :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten