woensdag 27 januari 2016

Dag 160- een dag van niks

Vandaag is het dag 160 van mijn 365-dagenproject! Weer een tiental erbij! En wat voor dag, een saaaie, grijze, grauwe regenachtige januaridag. Ik ben helemaal klaar met deze januarimaand. Ik wil voorjaar!

Tsja wat deed ik zoal deze dag. Eigenlijk niks... Mijn hoofd werd beneveld door de grauwheid van buiten. ;-)
Natuurlijk deed ik de basisklusjes. Ik werkte mijn mail bij. Er was veel mail van de zorgverzekering en er stond een factuur klaar. Ik dacht dit wel "eventjes" te bekijken. Om dit te kunnen bekijken heb je een DigiD code nodig, die ik natuurlijk niet uit mijn hoofd weet. Zucht! Vervolgens wilde ik een declaratie indienen voor manlief, daar heb ik naast zijn DigiD code ook zijn telefoon voor nodig (vanwege de extra SMS-functie ter beveiliging), die telefoon was natuurlijk niet opgeladen.
Inmiddels was mijn energie ook steeds minder opgeladen...

Om de factuur te kunnen bekijken had ik mijn gebruikersnaam en mijn wachtwoord nodig. Natuurlijk was ik dit wachtwoord vergeten. Nog een zucht...
Nadat het eindelijk was gelukt om in te loggen en te bekijken wat ik wilde bekijken, deed ik nog één "computerklusje": ik paste mijn advertenties op Marktplaats aan. Eens kijken of ik nu wél een koper krijg. ;-)

Ik deed ook een klein tuinklusje. Een tuinklusje in januari? Ja! Het onkruid tiert welig. Volgens de natuur is het immers voorjaar, dit betekent dat er nu al héél véél onkruid in de tuin is (nee, ik ga niet weer zuchten). ;-)
Sinds vorig jaar liggen er cacaodoppen in de moestuinborder (hoofddoel: minder kattenpoep), één  van de andere voordelen is dat het onkruid niet zo diep kan wortelen. Vrij makkelijk kan het onkruid er worden uitgetrokken. En... Er ligt weliswaar kattenpoep in de moestuinborder, maar wel veel minder. Het helpt dus echt!

`s Middags maakte ik het cadeautje voor mijn zwemgenootje af. Ik schreef en pimpte een leuke kaart.
Inmiddels liep het tegen 15.00 uur, ik had beloofd vandaag te koken. Op de één of andere manier was mijn energie weggelekt waardoor ik dit echt niet meer zag zitten.
Ik stuurde een berichtje aan manlief of we vanavond pizza zouden eten. Ik kreeg een berichtje terug en hoorde vervolgens de voordeur opengaan. :-) Manlief was vroeg thuis en vond het (natuurlijk) geen probleem om te koken. ;-) Fijn! Zo konden we ons geplande maaltje toch eten.

Vandaag probeerden we een nieuw recept uit: "Chili met gehakt en Griekse yoghurt." Dit keer aten we het (volgens recept) met taco`s, ik kan me voorstellen dat het met een tortilla ook heel lekker is. Wellicht voor de volgende keer...  Want: er was heel veel over.

En nu? Nu is het bijna tijd om te gaan zwemmen. Dit keer zonder lapjesvader, maar wel met mijn appel-mozaïektaart. Ik ben heel benieuwd wat mijn zwemgenootje hier van gaat vinden. Gelukkig weet hij dat het om een bakexperiment gaat. :-)
Ook ben ik heel benieuwd wat de baantjesscore van vandaag gaat zijn. En mijn energie? Ja, die is op, maar uit ervaring weet ik dat ik van zwemmen (of een andere vorm van beweging) weer energie krijg, ook word ik op een andere manier moe. Daarnaast vinden mijn spieren zwemmen erg fijn. Kortom er zijn géén redenen om niet te gaan zwemmen.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten