maandag 4 januari 2016

Dag 137- te hoge lat?

Terwijl manlief boven onze nieuwe ladekast in elkaar aan het zetten is, ben ik bij mezelf te rade gegaan over het verloop van deze dag. Ik kom er langzaam achter dat ik vandaag weer veels te veel wilde. Kortom: ik legde de lat weer eens te hoog.

Vandaag moest ik om 13.30 uur weg omdat ik een afspraak had met mijn homeopaat. Voor die tijd had ik bedacht om naast de basisklusjes, ook extra klusjes te doen (postcrossingskaarten schrijven, wat plankjes in de voorraadkast schoonmaken en opruimen.) Kortom mijn to-do-lijst werd enorm lang. Het gevolg hiervan was dat ik voor mijn gevoel enorm tegen de klippen op aan het werken was. En het gevolg daarvan was dat ik duizelig werd.
 
De ochtend begon ik met het afhalen en ophangen van de was. Al met al ben ik hier ruim een half uur mee bezig geweest.
Inmiddels liep het al tegen 10.30 uur, dit betekent voor mij mijn eerste tussendoormoment. Dit is erg belangrijk, anders kom ik een hypo terecht. Voordat ik aan mijn tussendoortje begon, besloot ik eerst het werkblad te demagnetiseren.
Dit is voor.
Dit is na. Ook de vaatwasser had ik uitgeruimd.

De keuken was op dit moment nog niet volledig opgeruimd, maar ik moest echt eerst wat gaan eten.

De tijd kuierderde, vloog verder. Inmiddels was het alweer kwart over elf. En... Ik wilde nog zoveel doen! Ik ruimde de keuken verder op, veegde de vloer en schepte de kattenbak leeg.
Tijd voor een mini-pauze.

Na de mini-pauze toog ik naar boven om de was op te vouwen, een was klaar te zetten en het bed op te maken. En toen? Toen was het alweer tijd voor lunchpauze. Gelukkig kon ik wel rust vinden tijdens de lunch.

Na de lunch voelde ik me helemaal leeg, maar ja ik vond natuurlijk dat ik weer van alles moest doen. En wat deed ik uiteindelijk? Ik speelde wat opdrachten vrij op de "goede tijden slechten tijden app". Ik wilde zo graag een opdracht vrijspelen, hierdoor kwam het dat ik te laat vertrok. Dit zorgde voor stress, dit zorgde ervoor dat ik héél hard heb gefietst, hierdoor raakte ik buiten adem, wat ervoor zorgde dat ik weer duizelig werd. Zucht!

Bij de homeopaat kwam ik eindelijk tot rust. Ik ben er wel twee uur geweest. Op mijn gemak fietste ik vervolgens terug en deed nog een rondje dorp. Ik liep nog even bij mijn ex-werkgever naar binnen (vanwege een vernieuwde etalage met spullen die heel mooi bij de Scandinavische stijl passen).
Tot mijn verrassing krijgt Devil een cadeautje van mijn ex-collega. Zij heeft een kattenhuisje, alleen haar kat maakt er geen gebruik van. Of onze kat `m wel gaat gebruiken? Ik denk van wel...
Leuk! Dit zijn van die dingen waar een mens én dier blij van wordt.

Manlief en ik kwamen tegelijkertijd thuis, het was etenstijd. We hebben rustig gegeten, wat belangrijk is, dit zorgt ook weer voor rust in mijn hoofd én dus minder duizeligheid.

Fijn! Dit soort inzichten. Wat leert mij dit?

Dus wat ga ik morgen doen? Ik leg de lat lager, dit is véél beter voor mijn welzijn. En wat ga ik nu doen? Ik leg de lat héééél laag en ga genieten van de maandagavond. ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten