maandag 25 januari 2016

Dag 158- voorjaar! Of toch winter?

Vanmorgen werd ik wakker met een aantal programmaonderdelen in mijn hoofd. Zo wilde ik vandaag een reis door vacatureland maken én verder met papier opruimen. Dit liep echter totaal anders.
Zo zag ik op het weekmenu dat ik vandaag zou koken. (Dit was ik even vergeten...) ;-)
Op een kookdag plan ik principe geen andere dingen omdat koken leuk, maar ook belastend is.
Eerst maar eens zorgen dat de keuken opgeruimd is, dit kookt een stuk prettiger. Ik zette schone vaat in de keukenkast én haalde er ook iets uit.
Deze waterglazen heb ik op Marktplaats gezet, er is geen interesse in. De waterglazen gaan nu naar de kringloop.

Wat staat er vandaag op het menu?
Deze Bloemkoolsoep maak ik vaker. Ik vind `m heel lekker. Vandaag eten we er pita-tosti-broodjes en "gewone" pitabroodjes bij, deze kunnen we besmeren met onze heerlijke zelfgemaakte kruidenboter.

Dit zijn de ingrediënten voor deze Bloemkoolsoep.

Nadat de Bloemkoolsoep gemaakt was, wierp ik een blik in de koelkast. Eens kijken wat er naar de vriezer in de schuur gebracht kon worden. Dit keer was het maar één bakje. Terwijl ik in de voortuin liep voelde ik hoe lenteachtig het buiten aanvoelde. Ik kreeg toen veel meer zin om wat "buitenklusjes" te doen.
Ik knipte uit de Cyclaam de dode bloemetjes. Je kan zien dat hij een "klap" van de vorst heeft gekregen. Voorlopig blijft de Cyclaam op de tuintafel staan, hij is dan beter bestendig tegen de kou. (Als er nog kou gaat komen...) ;-)

Mijn oog viel op iets feestelijks.
Ik liet de ballon zweven door de lucht richting de straat. Maar... De ballon zweefde weer terug. Schijnbaar wil deze ballon onze voortuin niet uit. Ik laat `m dan maar tijdelijk in onze tuin wonen, het staat ook wel heel gezellig.

Wederom ruimde ik kattenpoep op. Dit keer is de border in de voortuin als kattenbak gebruikt. :-(

Vervolgens deed ik een tuinklusje wat heel lang in mijn hoofd zoemde.
Deze plantjes zijn groot genoeg om te worden verspeend. Ze kunnen uit de "couveuse". :-)
Zo! Verse potgrond (geen kweekgrond meer) en grotere potjes, de plantjes kunnen gaan groeien.
En... Weer een klusje wat ik af kan vinken.

In de achtertuin viel mijn oog op deze plantenpot.

Bij wind valt deze pot constant om. Mmm, zal ik nu bezig gaan met deze pot? Of zal ik het later doen? Ik besloot het niet te later te doen. Ik besloot het nu te doen. Hiermee voorkom ik zoemende klusjes in mijn hoofd. En, het was tenslotte heerlijk "lenteweer" het zonnetje scheen. Er was geen reden om hier niet mee aan de slag te gaan.
De pot werd verzwaard met twee klinkers en vulde ik aan met verse potgrond. Dit is het eindresultaat.
En ons rode monster? Die lag heerlijk te genieten van het zonnetje in de vensterbank. Devil kijkt graag naar mensen die aan het werk zijn. ;-) Gelijk heeft `ie...

Hoe ging het spreekwoord ook alweer? "Na gedane arbeid is het goed rusten", dat is precies wat ik nu ga doen! Het is me-time!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten