donderdag 7 januari 2016

Dag 140- soms heb je van die dagen...

Vandaag weer een tiental erbij! Vandaag is het dag 140 van mijn 365-dagenproject!
En wat voor dag. Het was vandaag echt zo`n dag dat alles tegenzit.
Voor vandaag lag de focus qua klusjes alleen op het doen van de basis- en bijhoudklusjes. Ook moesten er wat kleine boodschappen voor het avondeten worden gedaan.
Qua tijdsplanning ging het allemaal lekker. So far so good. Totdat ik naar de groene container liep en mijn oog op de moestuinborder viel. Voor de tijd van het jaar vind ik dat er heel veel onkruid in de moestuinborder is. Al mijmerend keek ik verder. Oh nee, niet weer! Kattenpoep. Ik weet vrijwel zeker dat de kattenpoep niet van onze kat is. Devil poept namelijk graag droog en warm. ;-)
Ik besloot direct de kattenpoep op te ruimen. Dit om te voorkomen dat er nog meer katten onze tuin als kattenbak gaan gebruiken.
Ik trok mijn jas aan, pakte een schepje en stapte de moestuinborder in, hoopje één was snel opgeruimd. Vervolgens besloot ik op kattenpoep-inspectie te gaan.
Al gauw stuitte ik op hoopje nummer twee, gelukkig gelijk ook het laatste hoopje.
Goed dit was gedaan. Na het opruimen van de kattenpoep  besloot ik dan ook maar gelijk de kattenbak leeg te scheppen. Terwijl ik dit deed rook ik een hele rare weeïge lucht. Ik sloeg er verder geen acht op omdat ik net de kattenbak had leeggeschept.Het leek wel alsof deze lucht mij achtervolgde. Ik ging wederom op inspectie.
Ik rook aan het gootsteenputje, het schuursponsje, de afwasborstel, ik keek achter het fornuis en de vaatwasser. Ik speurde en rook, vervolgens rook ik maar aan mijn kleding. Dit rook vooral naar wasmiddel (gelukkig). :-) Mijn neus laat mij nooit in de steek, ik zou er vast wel achter komen.
Ja hoor! Ik kwam er achter. Terwijl ik de vloer aan het vegen was, zag ik op de grond poep. Poep???
Mijn slippers zaten onder de kattenpoep. Bah! Direct trok ik mijn slippers uit, terwijl ik naar de keuken liep zag ik overal plekjes met kattenpoep liggen. Zucht!
 Na het vegen verzamelde ik moed, mijn slippers moesten immers worden schoongemaakt. Bij zo`n klusje is dit de enige remedie.
Na het schoonmaken ontsmette ik de gootsteen met chloor. ;-)

Goed. Dit had ik gehad. Tijd om boodschappen te doen. Eenmaal in de supermarkt kwam ik er achter dat "mijn" crackers op waren. Sowieso was het hele cracker-schap bijna leeg. Hoezo? Is nu iedereen aan de crackers vanwege goede voornemens? Hier kon ik nog wel over heen komen, dan maar een ander merk crackers. Eenmaal bij het laatste product van mijn lijstje kwam ik erachter dat ik mijn pinpas vergeten was mee te nemen. Zonder boodschappen kon ik dus weer terug naar huis. Zucht!

Eerst maar lunchen, na de lunch schreef ik de post over gisteren. Vervolgens ging ik op tweede boodschappenmissie, dit keer moest ik door de regen. Terwijl het op de eerste boodschappenmissie droog was.


Eenmaal thuis, had ik nog een klein half uurtje voordat ik mijn oppaskinderen moest ophalen. Ha fijn, nog even wat tijd voor mezelf! In dit half uur wilde ik nog een stuk van de voorstelling van Claudia de Breij ("Teerling") kijken. Ik ging er eens goed voor zitten. En toen? Toen bleek het netwerk er uit te liggen. Grote zucht!

Toen gaf ik de moed maar op, ik kon niet anders verzuchten dan: "Soms heb je van die dagen..."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten