zaterdag 31 oktober 2015

Dag 72- Maarssense verjaardag

Vandaag is het gelukt om uit te slapen. ;-) Ik sliep uit tot 9.30 uur. Klaar voor een nieuwe dag.
Werd ik uitgerust wakker? Nee. :-(
Helaas is het zo dat ik afgelopen dagen weer heel erg last heb van mijn (extreme) vermoeidheid. Deze vermoeidheid hoort bij fibromyalgie en kan vanuit het niets de kop opsteken. Afgelopen dagen moest ik dus een goede balans vinden tussen ontspanning en activiteit. Ook vandaag was ik "matig actief", dit is mogelijk doordat manlief op dit soort dagen heel veel klusjes op zich neemt.
 
Manlief deed zo veel klusjes dat ik me "onthand" voelde. ;-)
 
Gelukkig kon ik nog wel helpen met dit.
Op dag 68 ruimde manlief het pottenhoekje op. Veel potten en potjes konden weg. Vandaag brachten wij dit naar het "grof vuil" (met een net woord: het afvalstoffendepot).
Dit is het laatste restje wat naar één van de containers bij het grof vuil gebracht moest worden. Dit viel onder de categorie metaal.

Na het bezoekje aan het grof vuil togen manlief en ik naar het winkelcentrum van "over het water".
Om wat? Om ondergoed te kopen. Ik riep al een tijdje dat er nieuw ondergoed moest komen, maar stelde dit steeds uit. Nu werd het toch écht tijd. Ik wilde dit wederom uitstellen, maar kreeg vervolgens de vraag: "Wil je soms in je blote kont gaan rondlopen"? Mmm, nee, ik ben niet zo`n blootloper... :-)
Het ondergoed van de HEMA vind ik altijd erg prettig. Bij ons in het dorp is weliswaar een HEMA, alleen deze HEMA heeft een beperkt assortiment. Ik wilde naar de grote HEMA. En deze bevindt zich nu eenmaal over het water.
Omdat het bijna lunchtijd was stelde ik voor om een broodje bij "De Italiaan" te gaan eten. Het voorstel werd aangenomen. Ik bestelde een "Italiaanse bol de luxe."
Manlief had laat en uitgebreid ontbeten. Zijn maag had op dat moment geen ruimte voor een lunch. Hij bestelde een verse jus d` orange.
 
Na de lunch gingen we op ondergoed-missie. De missie is geslaagd. Zelfs bij de HEMA valt me op hoe duur (als je een beetje leuk, goed passend ondergoed wilt) ondergoed kan zijn. Ik besloot de ondergoed-missie in etappes te gaan volbrengen. (Dus: een volgende keer weer een stapeltje ondergoed, net zo lang totdat ik weer voldoende voorraad heb.)
 
Na deze missie togen we naar huis om nog even wat te drinken om vervolgens naar de tweede verjaardag van dit weekend te gaan.
 
Op deze verjaardag ontdekte ik dat ik een lezer van mijn blog heb. Hoe leuk is dat? Heel leuk, zeker als je te horen krijgt dat ik leuk schrijf en zij mij volgt.
Ze gaf me een aantal goede tip ten aanzien van mijn posts. En zij gaf mij één belangrijke les. Ik moet niet zo streng voor mezelf zijn. (Ik geloof dat dit één van de terugkerende thema`s in mijn leven is...) ;-) Zojuist vond ik een liedje van Ramses Shaffy met de toepasselijke titel: "Wees niet zo streng".

Ik hou niet van me, nou reken maar
Ik ben jaloers, reken maar
Ik hou niet van me, ik bijt nagels, reken maar
Ik hou niet van me, ik ben hypocriet, reken maar
Ik hou niet van me, ik ben pervers, reken maar
Ik hou niet van me, ik ben oversekst, reken maar
Ik hou niet van me, ik ben schuldig, reken maar
Ik hou niet van me, ik ben oud, reken maar
Ik hou niet van me, ik drink, nou reken maar
Ik hou niet van me, ik rook, nou reken maar
Ik hou niet van me, ik snurk, nou reken maar
Ik hou niet van me, ik ben gewoon een ouwe zeur
 

Wees niet zo streng voor jezelf
Het leven is voorbij voordat je 't weet

Wees niet zo streng voor jezelf
Je bloed is niet lauw maar 't is heet
Wees niet zo streng voor jezelf
Je sluit alles af, doet alles dicht
Wees niet zo streng voor jezelf
Je torst alleen je eigen gewicht


Doe alles vandaag wat je van jezelf niet mag
Drink tot je 't uitzingt op een feest
Droom totdat je vind 't is nog niet genoeg geweest
Eet alle verboden heerlijkheden
En slaap met iemand om wie je hebt gebeden
 
Wees niet zo streng voor jezelf
Je denkt jezelf te pletter, wat overblijft is chaos
Wees niet zo streng voor jezelf
Je bent geen vriend, alleen je eigen rechter
Wees niet zo streng voor jezelf
 
Zonder liefde ben je alleen een vechter
Doe alles vandaag wat je van jezelf niet mag
Maak alle fouten die je verzinnen kunt
Val in alle sloten die het lot je gunt
Draai in alle bochten en capriolen
Wees een weg door 't lint, een mallemolen
Wees niet zo streng voor jezelf
Het examen wat je halen wilt is lucht
Wees niet zo streng voor jezelf
 
Mooier kan ik deze post voor vandaag niet afsluiten.
 
Oh... Jawel. Ik ga nu ook niet zo streng voor mezelf zijn. Ik ga de vrijgespeelde aflevering van Penoza kijken. ;-)
 
 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten