vrijdag 4 maart 2016

Dag 196- verstandskies-perikelen

Door het trekken van mijn verstandkiezen heb ik weliswaar Ruimte in mijn mond gekregen, maar de Rust..? Die moet ik ver zoeken.
Een paar dagen geleden was ik het zo zat om weer slecht te slapen dat ik besloten heb de huisarts te bellen. Omdat ik al Ibuprofen 600 mg (!) gebruikte, moest er naar een ander passend medicijn worden gezocht. Dit werd Tramadol. Dit is niet zomaar een pijnstiller. Ik hoopte door het gebruik van Tramadol beter te slapen, helaas dit mocht dit deze nacht niet zijn. Wederom werd ik na vier uur slaap, gewekt door de pijn in mijn mond.
Omdat het bijna weekend is, en de Ibuprofen bijna op is, wilde ik een herhaalrecept. Omdat de tandarts dit recept heeft voorgeschreven, moest ik in dit geval bij de tandarts zijn.
Dit herhaalrecept kreeg ik niet zomaar... Ik moest langskomen. Voor de zoveelste keer lag ik in de tandartsstoel.
Voor de zekerheid is een foto gemaakt, ook is voor de tweede keer de wond schoongespoeld.
En... Heel fijn, ik kreeg mijn herhaalrecept.
Het advies van de tandarts was om de pijnklachten nog een dag en nacht aan te kijken. Als ik `s nachts weer veel pijn had dan moest ik het spoednummer van de praktijk bellen. Oei! Dit klonk wel heel ernstig. Vervolgens zou er besloten worden of er een doorverwijzing naar de kaakchirurg nodig is.
Bij het woord "kaakchirurg" gaan mijn nekharen als overeind staan, ik wilde dit liever niet.

Of het de "dreiging" van de kaakchirurg is geweest... Ik weet het niet. Feit is dat ik afgelopen veel beter heb geslapen. ;-) Ook lijkt de pijnstilling beter aan te slaan. Doordat ik een betere nacht heb gehad, is de hoofdpijn weg en heb ik iets meer energie.

Naast de reguliere medicatie laat ik mij ook homeopathisch ondersteunen. Ik ben er van overtuigd dat deze twee verschillende geneeswijzen elkaar kunnen versterken.

Langzaamaan kom ik in de recovery. Als ik dit had geweten weet ik niet of ik mijn verstandkiezen had laten trekken. Aan de andere kant... Er was weinig keus. Uiteindelijk had dit toch gemoeten.
Het is dus kiezen uit twee kwaden geweest.

Maar... Ik heb het wel gedaan, en hiermee een hele GROTE BEER van mijn weg gehaald. :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten